maandag 25 april 2022

Stuur toch vast door betere inbussleutel van campingeigenaar. In pension " Chez Frans" met een Griekse" gastarbeider".

 Frans hoefde mijn stuur niet te inspecteren, want dat deed de aardige campingeigenaar vanmorgen bij mijn vertrek daar al.
Hij had een veel stevigere inbussleutel dan die oude roestige van mij en daarmee kon hij de bout nog vele malen meer aandraaien.
Nu is het nog niet gezegd dat het probleem opgelost is, maar het volgende adres waar een kundige fietsenmaker woont is in Breugel.
Stel je voor dat er dan weer speling is dan zal Piet vast en zeker zich wel even over het probleem (stuur) willen buigen.
Op de camping had ik uiteindelijk toch mijn tentje opgezet. Het ging minder waaien.
Meer ruimte voor mezelf zo want met zijn tweeën in een kleine caravan is maar krap en nu kon ik uitgebreid naar het voetbal kijken zonder Hans te storen.
Vanmorgen moest ik rond half zeven naar de WC, maar Hans was al op en vol humor reeds.
Dus toen maar niet meer terug naar bed gegaan maar aan de ontbijttafel met een vers kopje thee.
We hebben onder andere een flinke boswandeling gemaakt en op de camping nog deze schattige bewoners begroet.


Jaap en Joop bezig in hun tuintje.



Ik voelde me al gauw verwant met mijn medekampeerders.


In het bos waren passende rustplekken gecreëerd.


          Hans in de boshalte.


Zo rond één zat de tent met de andere spullen weer op mijn fiets en ging ik richting Schaijk met een stabiel stuur terwijl Hans naar Oss fietste om de trein te pakken naar zijn woonplaats Enschede.

De tomtom van de smartphone leidde me af en toe over zanderige bospaadjes.
Gelukkig controleerde ik af en toe de bagage die met één spin nog niet erg goed bevestigd was ,want op een gegeven moment was één van mijn klompen foetsie.
Op tijd ontdekt en een paar kilometer terug weer gevonden.


De klompen zijn in mijn artiestenbestaan belangrijke attributen, dus blij dat ze weer kompleet waren 
En voortaan beter opletten dus.

Rond twee uur door Frans zoals altijd gastvrij ontvangen met koffie, boterhammen, gebak en warm eten.
Voor de verandering is zijn pension nu ook bewoond door een "gast"arbeider, een Griek die in een Grieks restaurant werkt en een paar dagen bij hem logeert.
Zometeen komt hij terug van zijn werk en ga ik met hem kennismaken.
Maar ik ben ook wel moe, want het is een lange dag vandaag.


De hartelijke groeten krijgen jullie nog van Carla en Hanny, die op Ameland bivakkeren.



Voor straks is mijn wens:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten