zondag 24 april 2022

Via twee bezoekjes bij Hans aangekomen in zijn caravan bij Nistelrode.

 Ongeveer half tien werd ik uitgezwaaid door André en was de reis begonnen.
Op het einde van de Veerweg echter al besloot ik mijn fietsenspullen uit de tas te halen op zoek naar de imbussleutel.
Er zat weer speling in het stuur.
Twee keer eerder al had ik die door een bout aan te draaien eruit gekregen, dus dat die speling toch weer terug komt had ik kunnen weten.
Nu leidde ook het aandraaien niet tot het volledig weg zijn van het ongemak.



Het doel van morgen is daarom ook om naar Frans in Schaijk te gaan, van wie ik deze fiets overgenomen heb en die ook verstand van fietsen heeft. Misschien heeft hij een oplossing.
Zo naar Frankrijk rijden en in de bergen is veel te gevaarlijk.
Of hij andere sturen heeft zoveel als hij andere wielen bezit weet ik niet.


Frans stuurde mij zojuist deze foto.


Vandaag heb ik zonder kleerscheuren in ieder geval Nistelrode gehaald waar Hans een caravan heeft staan op een camping.
Rond drie uur was ik er.


           Het avondeten wordt bereid.



Onderweg twee andere bezoekjes afgelegd.
Eerst in Oss waar Leny en Paul op het huis van Carla passen, die nu met Hanny een week op Ameland zit.



Ik mocht ook poseren met Paul.


Carla heeft een prachtige tuin en Leny en Paul gaan hem deze week verzorgen.
Paul vond dat deze tulp extra aandacht verdiende.



Een nóg grotere tuinkunstenaar is Tjeerd, de volgende persoon die op mijn route lag om te bezoeken.


Hier staat hij in zijn subtropische serre.
Op tachtigjarige leeftijd getuigt hij van een jonge en zeer levendige geest, te zien aan hoe hij met planten een unieke wereld om zich heen creëert.


Buiten de serres is zijn wereld al even weelderig.



We gingen koffie drinken in dit prieeltje.


De ooit van mij gekregen vlinders zijn daar ook van de partij.

We zijn samen naar Nistelrode gefietst waar hij op de sigaar ging bij een zekere Mientje.( Haar overleden man was sigarenroker en had er een heel stel nagelaten)

Nu dus bij Hans mijn eerste logeeradres.
De tafel hier wordt straks omgebouwd tot mijn bed.


Misschien gaat kamperen ook nog wel, maar het waait nogal hard voor de tent.

Een plezierige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten