woensdag 13 april 2022

Loodzware boomstam in de Maas aangetroffen.

 André zag met het wandelen met de hond een boomstam in de Maas liggen.
Ik vanavond na het eten ernaartoe.
De lucht gloeide nog na van een prachtige zonsondergang.



Die zonsondergang had ik iets eerder op de boot nog mogen beleven.





Toen ik daar aan de Maas stond en die boomstam daar in het water zag moest ik wel even overwegen hoe het aan te pakken.
Op blote voeten, heel voorzichtig om niet uit te glijden op het spekgladde beton benaderde ik het blok dat loeizwaar bleek te zijn.
Tillen ging al helemaal niet, maar ik kon net de kracht krijgen om het blok overeind te zetten en te kantelen.
Nu ligt ie in ieder geval op het droge.



Hoe ik m door de midden krijg morgen weet ik nog niet. De dikte is veel meer dan  wat de beugelzaag aan kan.

Er was even een leuk contact met een vrouw die met haar hondje kwam aangewandeld. Ze vertelde dat ze uit Den Haag kwam en nu op een woonboot aan de andere kant van de plas bij een vriendin logeerde.
Ondanks dat daar de zee in de buurt is vond ze het wonen hier toch veel mooier.

Vandaag ontdekte ik tot mijn schrik dat de in aanbouw zijnde stapel al wiebelt als ik ertegenaan druk.
Hij was smaller begonnen dan de bovenlagen die er nu op komen.
Een paddestoelvorm zogezegd.



Nu twijfel ik of ik niet beter opnieuw kan stapelen of dat hij met wat getimmer nog wel te stabiliseren is .
Ik hou niet van over doen, evenmin van uithalen van truien als er een foutje in zit.

We krijgen andere buren.
Paul van de achterste boot gaat weg.
Toevallig kwamen Ton en Monique, want zo heten de nieuwe eigenaren, vandaag naar hun toekomstige woonplek en we hebben kennis met elkaar gemaakt.
Heb een positief gevoel.


De oude fiets krijgt aanhang. De her en der gevonden binnen- en buitenbanden worden even hier verzameld alvorens ze opgeruimd worden.
Trouwens, gebruikte binnenbanden kun je dwars door midden knippen en dan gebruiken als elastiek.

Bijna tien uur nu.
Een goede nachtrust is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten