zaterdag 23 april 2022

Inpakken en..........morgen pas........ wegwezen.

 Het is gelukt om tot een vertrekpunt te komen.
Toen het zeven uur was kon de reis beginnen.
De fiets gepakt en gezakt om weg te rijden.




Maar ja, zou ik het toch wel doen vandaag en niet beter tot morgenochtend wachten en hier nog lekker slapen?
In Oss bij Jan en José had ik gedacht aan te bellen en daar gastvrij onthaald te worden.
En dan maar een frietje ergens eten en/of een halve pak huzarensalade die André me aangeboden had?
Ondertussen lag er nog een grote bloemkool waar ik nauwelijks plaats meer voor had in de fietstas.
Beter om die in mijn buik te vervoeren. Dus besloot ik bij André binnen te vallen en hem naar boter te vragen (zonder boter is voor mij het warme eten niet lekker) en een paar boterhammen voor het ontbijt van
 morgenochtend.
Hij had alles.
De net ingepakte aardappelen gingen weer uit de fietstas en ook de smartphone.
Een soort generale repetitie.
En nu is die hele dikke bloemkool al weer verorberd en zag ik de zon nog een keer onder gaan vanuit mijn raam en in de horizon.

Voor het zo ver was dat ik kon gaan had ik me nog gebogen over de spreukenbordjes die ik mee zou nemen om in Frankrijk op de markten en speelplaatsen uit te stallen.
Nu moeten vooral de Franse teksten mee.


Van bovenstaande spreuk is de rechter bovenhoek afgesleten.
Op één van de gisteren voorgeschilderde bordjes besloot ik deze tekst te hernieuwen en dan tegelijkertijd aan de andere kant een geschikte Nederlandse spreuk op te schrijven. Zo kan het bordje in beide landen getoond worden en in Frankrijk in de zomer kan ik het ook de Nederlandse toeristen voorschotelen als ik daar een gat in de markt gevonden heb.



Toen ik mijn klompen bij de fiets wilde zetten om mee te nemen bedacht ik, nu ik toch met die kleuren aan het schilderen was dat ik die ook maar meteen kon verfrissen.


Zo gedacht zo gedaan. Een uurtje werk gaf weer gloednieuwe klompen.




Om de wind te ontvluchten was het aan de westkant goed toeven, maar mijn cryptogrammenboekje dat aan de andere kant lag was te water geraakt, ontdekte ik gelukkig op tijd.



Even later lag de bladzijde 35 waar ik mee bezig was weer te drogen.



Voor de was was de harde wind  gunstig.



De lange broek gaat in de bagage mee en is voor een begrafenis in Limburg. De moeder van een goede vriendin daar ligt slecht. Voor de rest zal ik deze zomer vooral weer kleurrijke korte broeken dragen.

Vanmiddag was er grote consternatie op de Maas.
Een plezierboot was in aanvaring gekomen met een groot containerschip in de buurt van de Oijense veerstoep.
Vanuit mijn raam zag ik een groot arsenaal aan hulptroepen bezig.


Voor zover ik weet is het met de twee inzittenden van het jachtje goed afgelopen.
Het bootje zelf ligt er zo bij, zag ik net.




Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook voor mij. Ik ben gewaarschuwd en zal goed uitkijken. De meeste weggebruikers hebben meer body dan ik fietser.

Een lekker warme nacht in een eigen bedje is mijn wens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten