donderdag 21 april 2022

Veerman Toon zet koffie en (snel) over

 Vanmorgen na lange tijd veerman Toon weer gesproken op "zijn" pont.
Vanwege onder andere de stakingen heeft de pont hier maanden lang stilgelegen.
Gisteren is er trouwens uiteindelijk een akkoord tot stand gekomen tussen Stichting De Maasveren en het personeel.
Zoals altijd bood Toon mij koffie aan.
Het apparaatje ging echter heel langzaam.
Soms liep de koffie maar drup voor drup in de beker.


Dat kwam volgens Toon doordat het apparaat te weinig stroom krijgt.
Alleen door met de pont snel van wal te steken en snelheid te maken komt het ding in beweging, doordat de motor dan wel genoeg stroom genereert.
Uiteindelijk kreeg ik dan toch mijn beloofde koffie.



Met de bijl hakte het erin vandaag.
De gisteren door Liesje gebrachte lading is helemaal klein geworden en toegevoegd op de stapel.



Zogezegd was er veel beukenhout bij en dat is mooi te zien aan het uitkomend loof op deze blok.



Op het water was een spektakelstuk te horen en te zien met twee paren futen die hevig te keer gingen.





Vanmiddag was ik vooral zoet met een levensgrote afwas.


Lekker in de zon is dat een ontspannende bezigheid en het ruimt op.

De vijf gisteren uitgezaagde bordjes gingen nog in de grondverf alvorens het tijd was om eten te koken.



En het hondje kijkt me recht in de ogen en is daarom zo ontwapenend.






De groetjes ook van Ernie, die zoek is.




En ook van de nu ondergaande zon.



         Morgen geZONd weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten