dinsdag 19 april 2022

Een koorddanser op het water. Drie spreukenbordjes klaar.

 Er zijn nieuwe meerkoetjes. Aan mijn kant is een nest, aan André's kant ook één.
Hier zagen we er vandaag al eentje aan het koorddansen.





 Bij André telden we er vanmorgen maar liefst zes.


        Behalve deze vier zijn er nóg twee.

Nu ik gisteren negen spreukenbordjes weggegeven heb was ik vandaag geïnspireerd om mijn eigen verzameling weer aan te vullen. Dus vanmorgen meteen driftig aan de slag met zagen en daarna met voorbereiden van de bases.


Rond drie uur was ik zo ver:


Met de bovenste begonnen omdat die mij nu het meeste aanspreekt, daarna de tweede.

De hele lijst is deze:



Morgen ga ik er nog wel even mee door. De reis kan nog wel even wachten.

Toen belde Liesje uit Oijen . Zoals ik al schreef had zij hout voor mij in de aanbieding. Nu de pont vaart wilde ze dat komen brengen.


Ik dacht haar in ruil spreukenbordjes aan te bieden, maar dat wilde ze niet. Een kopje koffie was het enige waar ik haar mee kon verblijden.
Dit is voor een groot deel fruitbomenhout, hard hout dus. Een mooie aanvulling op het populieren- en wilgenhout dat ik vooral verzameld heb.
Toen ze rond vijf uur weg ging fietste ik naar Beneden Leeuwen voor boodschappen.
Na vier dagen bezoek was nu de etensvoorraad uitgeput.
Toch fijn dat er winkels zijn waar ze alles hebben.
En ook fijn dat weer een bedje voor me klaar staat om uit te kunnen rusten van deze dag.





                 WELTERUSTEN!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten