zondag 10 april 2022

Kapper André trimt zijn hond Pietje met verve.

 Vandaag was de dag dat hondje Piet door André geschoren werd.
De tweede keer dat ik dit meemaak na september vorig jaar.
Hij deed het met verve, hoewel hij naar zijn zeggen het ook best wel eng vindt.
Pietje zelf maakte ook veel indruk, daar hij de hele scheersessie met een grote gelatenheid onderging.








 
De pootjes scheren is een precisiewerkje



Zodra André het scheerapparaat in zijn hand neemt springt het beest uit zichzelf op tafel .
Hij schept er zelfs zichtbaar genoegen in zoals je hem zo ontspannen ziet liggen.
André heeft met het scheren gewacht tot nu het niet meer zo koud is. Voor Pietje scheelt het een jas.




Een paar dagen zal het wel wennen zijn voor het beest, ondanks dat de temperatuur flink omhoog gaat.

Terwijl André met hondenharen in de weer was had ik vandaag vaak schapenvacht in mijn handen.
Nog steeds is de bij elkaar gesponnen voorraad  niet genoeg om de trui af te maken, maar morgen is er weer een dag.

Ook weer een hoeveelheid barbecuehoutjes gemaakt.
Omdat het binnen al erg vol is ben ik nu een klikobak ermee aan het vullen.




Mijn duim heeft vanmorgen weer eens een sodabad gekregen en hield zich  verder voortreffelijk.
Maar ik weet nu dat ik niet te vroeg moet juichen.

Nu is het weer tijd voor het avondprogramma.

       Tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten