donderdag 28 april 2022

Van koken op houtvuur naar inductiekoken. Nieuwe zonnepaneel wordt uitgetest.

Voor vandaag had ik voorgesteld om te koken, en wel mijn beroemde ratatouille, wat ik hier al vaker succesvol ter tafel heb mogen brengen.
Dit keer moest ik hiertoe een inductiefornuis bedienen.



        Ratatouille bereiden op een inductiefornuis.



Niet dat het op houtvuurtjes handig is, want dan is er vaak verscheidenheid van vuurintensiteit. Maar bij dit systeem is het uitkienen of het niet te hard of niet te zacht gaat.
Zeker als dat zoals voor mij de eerste keer is is dat goed opletten.
Zo is het even mis gegaan omdat ik aan de verkeerde knop draaide, de knop die niet bij de gebruikte pit hoorde.
Ik denken dat ie op stand één of twee stond, terwijl ik toch alle moeite had om al roerend het aanbranden van de uien en de paprika te verhinderen.
Gelukkig begreep ik op tijd mijn vergissing.
Omdat Piet vanavond weg moest moest er om half zes gegeten worden en op vijf minuten na is mijn planning uitgekomen.

Piet moest weg vanavond om orgel te spelen in de Breugelse kerk.
Daar speelt hij nu in de avondmis.



Op zondag verzorgt hij soms heilige missen en ook speelt hij regelmatig bij een protestantse kerk in Eindhoven






Vanmorgen was hij mijn consulent bij het zoeken van een ander telefoonabonnement.
We fietsten naar een winkel van KPN in Eindhoven en daar is het in principe rond gekomen.
Nu heb ik veel meer gigabites en vooral is dat van belang in het buitenland.

Een maand geleden is bij hem een in China besteld zonnepaneel aangekomen en ook een powerpack.
Die ben ik vandaag aan het uitproberen.



Het vorig paneel,  dat jarenlang zijn diensten had bewezen, deed het niet meer.
En nu maar hopen dat deze minstens even goed is, zodat ik onderweg zelfstandig mijn smartphone draaiende kan houden, zonder daarvoor te vaak een café in te hoeven.

En ondertussen brei ik een beetje verder aan de eerste mouw van mijn misschien wel drieëntachtigste trui 



Half acht, het wordt frisser buiten nu de zon weg is 
Ik ga Jet vergezellen die binnen zit.

Een gezellige avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten