dinsdag 26 april 2022

Van Schaijk tot Erp, van Frans via Mientje/Marinus naar Wineke.



                     GOEDEMORGEN!

 Vanmorgen ontwaakt op een geïmproviseerd bed in Frans' woonkamer.
Omdat die Griekse man zou komen slapen in het bed op zolder waar ik normaal lig als ik bij Frans logeer hadden we deze oplossing gevonden.
De man kwam echter niet, zodat ik mijn accordeon niet voor de dag hoefde te halen voor de Sirtaki en rustig door kon slapen.
Rond half acht kwam Frans beneden en zette me meteen op de foto.



Zoals gewoonlijk bij Frans was de verzorging zeer goed.
Even later stond mijn ontbijt op tafel met een pot thee.



Na afloop deed hij roomservice.


Rond elf uur zijn we samen op de fiets gestapt naar Grave, waar het betreffende Griekse restaurant is waar hij de mensen kent.
Het was echter  nog gesloten maar toen heb ik hem getrakteerd op koffie in een cafeetje waar ik altijd ga in de pauzes van mijn optredens op de markt daar.
Leuk dat ze me daar kenden en ze vroegen of ik ergens muziek ging maken. In Frankrijk,was mijn antwoord.

Iets achter Grave ligt Escharen en daar wonen Mientje en Maricus.
Na afscheid van Frans ben ik naar hen gefietst.
Ze wisten via de blog dat ik zou vertrekken naar Frankrijk en vonden het leuk mij nog even te treffen.
Ze zijn niet veel veranderd qua uiterlijk sinds vorig jaar februari toen ik op weg naar Frankrijk ook bij hen langs kwam.


Dit keer was de foto erbij ingeschoten.


Rond half twee zette mijn fiets verder koers richting Breugel, maar daar was nog een tussenstop die eindstop voor deze dag blijkt te zijn geworden.
Zit namelijk nu gezellig aan tafel met Wineke nadat we gegeten hebben. En vannacht blijf ik hier bivakkeren ergens in haar grote huis dat ooit een restaurant geweest is.



In de buurt van Veghel ben ik even stil gaan staan bij de heilige Lambertus.




Op een stoeptegel staat te lezen dat het bouwwerk een gedachtenis is aan een kapelletje dat hier eerst stond. Op een gegeven moment in de zeventiende eeuw werd het geloof verboden en moest het kapelletje gesloten worden, zo maak ik eruit op .




Op het gebouw zelf staat het volgende:




Nu, tien over tien, tijd om de dag af te sluiten.

Lekker slapen straks .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten