vrijdag 8 april 2022

Reisfiets kan bepakt worden, voor kapotte fiets reparatie poging mislukte.

Op de kapotte fiets moest een nieuwe ketting, die ik al een paar maanden hier heb liggen.
Vandaag had ik ineens de geest. Ik dacht,ik doe het even.
Echter, het ook gekochte kettingponsje deed zijn werk niet.
De oude verroeste ketting kreeg ik daardoor er niet vanaf.
Eerst met een ijzerzaag van André het geprobeerd en dat ging , hoewel gevaarlijk, want de andere duim wilde ik graag heel laten.
Toen ik halverwege was kwam André met een sterke tang en met één keer knippen was de ketting door de midden.
Maar na deze eerste moeizame stap moest de operatie gestaakt worden omdat om  de nieuwe ketting in te korten het ponsje toch nodig is.
Geen ramp, het is niet de fiets die klaar moet zijn voor de reis.


Daar staat mijn trouwe fiets die me van september tot januari overal naar toe bracht.



De reisfiets is intussen wel zover nu dat ie bepakt kan worden als het moment daar is.




Vandaag verder weer wat wol gesponnen en kleine houtjes gemaakt.




Accordeon spelen is nog even uit mijn programma zolang mijn hand nog niet vijf volwaardige vingers telt.
Nog even geduld dus.

Intussen is de boerenkool op de kachel gaar geworden. Deze is vanmiddag weer schoongemaakt, evenals de pijpen.

Een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten