woensdag 20 april 2022

Liesje brengt weer hout, dit keer dikke blokken beukenhout.

 Liesje had nog meer hout voor me, zei ze gisteren. Ze zou het daarboven wel neerleggen, als ik er niet meer zou zijn.
Vanmiddag was ik druk bezig met het verwerken van wat ze gisteren bracht en ik verbaasde me dat het veel meer was dan ik dacht.
Wel acht dozen bleken het te zijn en toen ik halverwege was liet Liesje weten dat ze in aantocht was met de rest .
Ditmaal waren het veelal dikke stukken beukenhout plus nog ander hard hout.


Ze vroeg zich af of ik zulke dikke stukken taai hout wel klein kon krijgen.
Natuurlijk wel en ik gaf haar een demonstratie met een van de dikste stukken.
Drie bijlen heb ik ter beschikking en drie spieën. De kloofbijl en een scherpe bijl had Jan(de kapper) me vorig jaar geschonken en die hebben dit jaar al veel dienst gedaan.
En bij deze klus zijn ze helemaal onontbeerlijk.



Natuurlijk komt mijn spierkracht daarbij ook wel goed van pas.

André stelde vast dat ik deze week nog wel niet zal vertrekken.
Een paar dagen later zal het wel worden hierdoor, maar ik ben blij dat ik dit nog even af kan ronden, net zoals het schilderen van die bordjes.




Na deze liggen er nog vijf die vandaag uitgezaagd zijn en waarop morgen een passende tekst komt.
Het wordt trouwens ook tijd om weer eens een hele nieuwe spreuk te verzinnen.
Als iemand iets weet hou ik me aanbevolen.



Ook vandaag moesten de jonge meerkoetjes weer gevoerd worden en kregen ze zwemles.

Deze kippen hadden elkaar ook nog wat te vertellen.




Een fijne voortzetting van deze bijna voorbije dag wens ik.
Ik ga nog even kloven zolang het nog even licht is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten