dinsdag 21 februari 2023

Bericht uit Nederland van Vattenfall, de stroomleverancier: Electriciteitsmeter mogelijk defect.

 Hola!
Ja hallo, er klopt iets niet, schrijft mijn stroomleverancier uit Nederland, Vattenfall geheten. Vanaf mei 2022 heeft mijn meter geen verbruik meer geregistreerd. Hij zal misschien kapot zijn en in dat geval  komen ze een nieuwe installeren, wordt vermeld. Maar ik heb teruggemaild dat ik sinds die tijd in het buitenland met een fietsreis bezig ben. Nu neem ik aan dat ze met deze reactie tevreden gesteld zijn.
Een paar weken geleden kreeg ik ook van het waterleidingbedrijf een bericht van twijfel over de door mij opgegeven hoeveelheid water die ik in 2022 verbruikt had. Één kubieke meter vonden ze erg afwijken van hun verwachting en ik moest een foto sturen van de watermeter als bewijsmateriaal.
Nadat ik  uitgelegd had dat ik een groot deel van het jaar niet thuis ben geweest en dat ik vanuit Spanje ook geen foto kan maken, was het goed. Nu neem ik aan dat na mijn mail aan Vattenfall de zorgen over mijn slimme meter bij hun ook weer verdwenen zijn.
Mijn verbruik is trouwens ook bij mijn aanwezigheid  altijd minimaal. Meer dan een euro per maand aan stroom verbruik ik niet. Het stopcontact wordt doorgaans alleen maar gebruikt om mijn smartphone en de powerbanks op te laden en om een keer het toilet te legen.
De spoeling gebeurt met maaswater.
Het aangeleverde water is alleen voor consumptie, want onder de boot is er water genoeg voor de rest.
Vandaag begon met een beetje regen, reden om al vroeg naar El Campello te fietsen waar ik in twee café's de tijd nuttig besteedde totdat rond één uur de zon weer verscheen. 
In een van de café's is een hondje dat persoonlijke iedere bezoeker komt verwelkomen, zo ook dit kindje.




Ik had gedacht een filmpje te maken over de wisselwerking tussen die twee, maar al heel snel kreeg het beestje meer aandacht voor mij.


Op de status van Whatsapp zie je het tafereel.

Op de terugweg ben ik stil gaan staan bij een verzameling van oude lelijke eendjes.






Zo te zien is er een  club aan verbonden.

Ondertussen vordert het laatste onderdeel van mijn nieuwe trui.


Breien in afwisseling met het lezen van een artikel uit de weekendbijlage van de krant El Pais was mijn bezigheid vanmiddag.
Voor morgen staat een optreden op het programma op de woensdagmarkt van El Campello. Deze is op een andere plaats dan die van zondag.
Iemand zei dat ze me daar wel toelaten, omdat het geen privéterrein is.
We zullen zien. Heel veel zin heb ik er nu nog niet in, want zo gezellig vond ik het zondag niet en eigenlijk moet ik het instrument nakijken, er komen steeds meer valse tonen.

Uit Roemenië, van Georgio, kreeg ik vandaag deze foto van de Zwarte Zee. 

Hier kan mijn tent ook nog wel bij.


Mogelijk ga ik hem daar opzoeken. We kennen elkaar van vier jaar geleden toen ik hem op een andere grote reis  ontmoette, ook ergens aan de Zwarte Zee.

Voor nu komt er binnenkort weer een reis naar dromenland, waar ik van alles meemaak, maar dat niet na kan vertellen.

B u e n o s    S u e ñ o s .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten