zondag 12 februari 2023

Gebleven op mijn "privéweg". Eerste mouw is afgekomen. Spelende kinderen in het koffiecafé.

 Goedenavond. 
Een prima plek om hier een dag te vertoeven, en misschien nog wel meer dagen.
De vrijwel wolkenloze hemel, die ik bij het opstaan zag,  beloofde veel zon. Dus hier blijven betekende dat ik verder mijn powerbanks op kon laden die de afgelopen dagen niet bevoorraad konden worden.

Het zonnebaden begon veelbelovend, zowel voor mij als voor de powerbank.



 Aanvankelijk leek echter dat dit voordeel maar heel weinig uitgebuit kon worden, want alras verzamelden zich wolken rond en voor de zon. Maar niet getreurd, ik besloot een van mijn powerbanks mee te nemen naar het café waar ik koffie ging drinken.




De andere powerbank bleef gewoon thuis aan het lijntje, zodat elke zonnestraal die toch nog kwam welkom was.
Het was een gezellige bedoening in het café, waar zowel de volwassenen als de kinderen luidruchtig waren.

Op de status van Whatsapp zie en hoor je de kinderen bezig.


Behalve van de stroom maakte ik ook gebruik van de tafel om daarop een van de cryptogrammen die Piet op mijn telefoon had gezet over te schrijven in mijn schrift. Is wat comfortabeler zo dan op mijn benen.



Deze puzzel was al overgeschreven. Ik vond er echter geen woorden bij. Misschien kwam dit omdat er geen oploskoffie geschonken werd.



Als een lezer een paar antwoorden weet lees ik dat morgen wel.

Vandaag is de eerste mouw van de trui afgekomen. Hier zie je hoe die tussen de twee panden komt te liggen.





Je ziet ook dat de zon op het asfalt schijnt, want ja, hij is vanmiddag teruggekomen en heeft nog flink wat energie geleverd. Voor morgen is hij ook weer uitgenodigd hier. De kans is groot dat ik nog een dagje blijf hier. Ik voel me er goed, ook vanwege dat de plek vrij hoog ligt en me uitzicht geeft op de omgeving.
Een kleurrijke dag is mijn wens voor morgen, maar voor vannacht mooie dromen.

B u e n o s   S u e ñ o s .




1 opmerking: