vrijdag 17 februari 2023

Nu ook de baas van de fietsenzaak leren kennen. Zondag is er markt in Campillos, dus spelen.

 Goedenavond. Het is alweer acht uur en een beetje laat geworden. Was nog lang doorgegaan met breien. Het was nu al donker toen het vuurtje zijn werk gedaan had en ik de tent in dook om het eten op te peuzelen.
Vandaag heb ik Aard leren kennen, de Nederlander die voor al die fietsen gezorgd heeft die daar langs de N332 staan geparkeerd (zie de blog van gisteren). In eerste instantie, toen ik voorbij fietste op weg naar Campellos voor  koffie en boodschappen, zwaaide ik naar Florel, de fietsenmaakster, die geconcentreerd over een fiets gebogen was en mij niet zag. Maar ik zag ook een man zitten op een stoel. Zou het haar baas zijn? vroeg ik me af... Ik besloot terug te lopen om de situatie nader te beschouwen. Toen ik begon met iets te zeggen tegen Florel reageerde de man  enthousiast. Hij had meteen in de gaten dat ik het was, want hij had mijn verhaal  gelezen in de blog. Florel had het webadres aan hem doorgegeven.
Er verscheen nog een man ten tonele,  Martijn geheten. Hij is een vriend van Aard, woont hier ook en is ook Nederlander. Het werd een gezellig onderonsje.


De gezeten burger is Aard, Martijn is de vriend die ook aan kwam gelopen.


Ondertussen is Florel ijverig en liefdevol aan het sleutelen. Je moet goed kijken om haar tussen al die fietsen terug te vinden.


Aard vertelde dat er zondag markt is in Campellos. Daar ga ik dan accordeon spelen en Aard en misschien Martijn komen dan ook. Dat is een leuk vooruitzicht.
Het was verder weer een rustige dag met weliswaar wat minder zon dan voorspeld werd, maar het was opnieuw heel goed uit te houden op mijn windbeschutte plek. Ja, er heerst al lange tijd een schrale noordoosten wind, waar je beter uit kunt blijven.

In de buurt van Campellos staat een kunstwerk.






En blijkbaar is hier ook ooit hoogwater geweest.




Vandaag heb ik een filmpje gemaakt van hoe de ruïne er van binnen uitziet. Dat staat op de status van Whatsapp.

Een prettige avond is mijn wens en voor straks weer mooie dromen.

B u e n o s   S u e ñ o s .


2 opmerkingen:

  1. Leuk je ontmoet te hebben. Ik zal zeker proberen langs te gaan als je zit te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wederzijds. Als het goed is zien we elkaar morgen. Je zult me waarschijnlijk niet zien zitten. Ik zal me ergens staande houden.

    BeantwoordenVerwijderen