maandag 6 februari 2023

Gisteren was er sprake van spraakverwarring. Gebleven op plek in afwachting van Wineke en Paul morgen.

 Zo, ik heb weer heerlijk gegeten. Het heeft goed gesmaakt de spinazie, vergezeld van aardappelen en een ei. 




Het schillen van de piepers geschiedde binnen in de tent, want buiten was het winderig en tegen regen aan.

De aardappel ligt op de voorpagina van de krant El Pais, waar te lezen is dat honger en oorlog Somalië kapot maken.


Gisteren wenste ik de lezers een smakelijk eten toe in het Spaans: che approveche stond er. 
Er was echter een opmerking van een aandachtige lezer dat dat niet goed was. Het moet que aproveche zijn. Er was sprake van een spraakverwarring bij mij. Verwarring tussen het Italiaans en het Spaans. Het Italiaans gebruikt dus che, weet ik weer en het Spaans que. De talen lijken nogal wat op elkaar en daarom moet ik altijd goed denken welk woord bij welke taal hoort.

Vandaag ben ik ter plekke gebleven, in afwachting van Wineke en Paul, die morgen komen. Wineke vertrekt weer van de camping waar ze vanaf half november bivakkeerde in haar reis- en woonauto. Ze gaat weer naar Nederland. Paul, die in zijn camper daar ook in de buurt vertoefde gaat morgen die kant ook op. Ik ken hem ook inmiddels. Er is plaats genoeg hier in de buurt voor zijn camper en voor de auto van Wineke.


Deze camper krijgt morgen gezelschap van die van Paul en van de auto van Wineke.

Mijn tent heb ik iets verplaatst en staat nu beschut en uit het zicht midden tussen de duinen.




Dat was maar goed ook, want de aangekondigde weersverslechtering ging gepaard vanmiddag met nogal wat wind.
Een dorp waar winkels zijn, restaurants en zaakjes voor versnaperingen en koffie is op twee kilometer afstand. Na de boodschappen wierp ik daar even een blik op zee en constateerde dat ander weer op komst was.

Voor een ruimere blik is er een filmpje op de status van Whatsapp.

En nu heb ik last van een zware maag. Misschien te veel of te snel gegeten. Ga even naar buiten en wat water drinken. Een toetje is er vandaag niet. Was ik vergeten vanmorgen.
Ik wens u een fijne avond, in de hoop dat ik het goed schrijf. Anders lees ik het commentaar wel weer.

B u e n a s   T a r d e s .



Geen opmerkingen:

Een reactie posten