donderdag 3 juni 2021

De draad weer opgepakt.

 Heb vandaag de draad weer opgepakt die ik had laten liggen in september, toen ik een toerneetje zou maken van enkele weken, die overging in een reis naar Nederland.





Verder met de laatste mouw van een trui.




Yvonne had niet lang meer te leven, vertelde ze toen Frans en ik ergens bij Montélimar waren. Toen meteen de fiets op koers naar Nederland gezet.
Daarna tot februari in Nederland gebleven , gevolgd door de reis die eergisteren hier op mijn landje in de Ardèche eindigde.
Ondertussen had ik een andere trui gebreid en de daarop volgende is begonnen met de wol die Tom voor me bewaard had.
Bepaalde kleuren zijn op en ik hoopte dat ergens, of hier of op de boot nog van die wol lag.
Hier dus niet, bijkt na nadere inspectie.
Dus deze trui moet even wachten tot ie verder kan.
Maar in plaats ervan ben ik verblijd om de vrolijke kleuren weer te zien van waar ik tot september mee bezig was en daarvan de draad weer op te pakken.








Het geheel der kleuren  inspireert me om hier weer een sprookjesachtige sfeer te scheppen.



Rechts de teruggevonden afrikatrui, de linker is gebaseerd op Griekenland met zijn Alpha en zijn Omega.

Een beetje gras gemaaid ook weer vandaag .
Een beetje hier, een beetje daar, je herontdekt je landje weer op zo'n manier en je mogelijkheden ermee.

Nu, zeven uur, en na alweer lekker gegeten te hebben ga ik met die activiteiten verder.
Wie weet wat deze avond nog brengt.
Voor de lezers ook veel inspiratie gewenst voor deze avond.
N

2 opmerkingen:

  1. Ha Gert. Hier Hans. Hans van de Postweg, Hans van de Rob van Vonderen zijn boot in Alphen, Hans van Anita (+1998). Jij was Gert met de bakfiets toen, in 1988 was dat. Je bericht in je blog is kraakvers nu, amper een uur oud. Prachtige kleuren aan de draad. Brei ze. Geluk gezondheid toegewenst en een goede avond en een goed weerzien. Jammer dat ik geen foto kan sturen anders was er dat een van Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Hans van je te horen.
      Kun je appen?
      0626993155
      gerthanegraaf@gmail.com

      Laat van je horen, mon ami.

      Verwijderen