donderdag 24 juni 2021

Vandaag PER FIETS naar Vernoux.

 Vandaag donderdag en dus marktdag in Vernoux.
Twee weken geleden was ik daar ook, maar toen was het met Wim via een grote omweg over Lamastre waar ik half zeven 's-morgens gereed stond met het idee dat we naar Yssingeaux zouden gaan, wat ver weg in de hoogvlakte ligt en wat met de fiets in één dag niet kan.
Een misverstand dus. 
Maar dit keer hoefde ik gewoon om acht uur mijn bed pas uit met de twijfel, zal ik gaan of niet.
The weatherchannel op mijn telefoon gaf voor de hele dag grote percentages regenkansen aan, maar de lucht was vriendelijker dan de voorspellingen en het leek me juist gunstig dat die regenkans bestond, met het oog op het vierpersoons orkestje dat de vorige keer op het plein stond.
Grote kans dat die niet op zouden komen dagen en dan heb ik meer vrij spel.
Aldus geschiedde en zoals meestal was het weer heel plezierig spelen met veel positief naar mij gerichte mensen.
Hennie en Janny kwamen ook en voor de voetballiefhebber van die twee kon ik weer eens HUP HOLLAND HUP voor den dag toveren.
Alleen na afloop op het terras vielen enkele druppels.




Maar regen is hier in de bergen een prachtig verschijnsel.
Gisteravond toen ik boven in het tuinhuisje in bed lag waren rondtrekkende wolken het decor en ook de maan was mooi te zien.
Redenen om er telkens weer uit te gaan en vast te leggen wat eigenlijk niet vast te leggen is.




En ondertussen was het spannend op de Franse radio met de Franse, Duitse ,Hongaarse en Portugese voetbalteams.

En wat vanavond mij nog zal brengen?
Vraag het aan de sterren die waarschijnlijk de maan wel zullen vergezellen aan de hemel.

Een interessante avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten