zaterdag 12 juni 2021

Één van mijn klompen ergens laten liggen.

 Het komt niet vaak voor maar af en toe raak ik één of twee van mijn vaste attributen bij het spelen kwijt.
Zo heb ik vandaag waarschijnlijk één van mijn klompen niet in de fietstas gedaan en op de plek waar de fiets gestaan heeft achtergelaten.
Vanmorgen had ik ze alle twee nog aan bij het spelen op de jaarmarkt van Lamastre.
Enkele jaren geleden kreeg ik het nog ongeverfde stel van Marcel en Rona als verjaardagscadeau en nu is alleen deze nog in mijn bezit:




Thuisgekomen vanmiddag ben ik al vrij snel gaan speuren in mijn klompenverzameling hier om te kijken of er eentje bij is die om mijn rechtervoet past.
Gelukkig vond ik er één, een oude die aan een wand als decoratie hing en een open neus heeft, maar wel mooi geschilderd is.




Even passen, en ja, dit is de best passende die ik hier heb. En twee verschillende klompen naast elkaar is voor de show alleen maar beter.




Aan de ene voet een klomp, aan de andere een sandaal is ook al ooit een oplossing geweest, maar toen was ik op reis en had ik niet zo gauw een andere klomp.
Ook heb ik al eens ooit meegemaakt dat beide klompen tegelijk van de fiets werden getrokken door iemand die zei dat hij geen schoenen had.
Dat was drie jaar geleden in Spanje, in het begin van mijn grote reis.
Toen heb ik het de rest van de tocht zonder klompen gedaan, maar optreden deed ik niet vaak en was ook niet het hoofddoel van de reis.

Gisteravond was dan de toneeluitvoering van La Cantique des Oiseaux.
Het was een hilarische inleiding want eerst moest het toeschouwersgezelschap via de tuin van Ben en Marij zich naar het toneelgebouw begeven.
Een zevental excentrieke vogels gingen ook die richting op.



Met hen voelde ik me zeer verwant.
Met nogal wat moeite kon ik me aanpassen en in het gezelschap van het publiek mijn weg vervolgen.



En binnen werd daarna het stuk gespeeld waarvan de inhoud beschreven is in de blog van gisteren.
Vandaag en morgen spelen ze weer en hebben ze weer vele kijkers.

Vanmorgen ik dus mijn eigen spel gespeeld op de jaarmarkt.
Een uur lang goed mijn best gedaan en daarna even bij Wim gaan kijken.
Hij bleek per ongeluk een afspraak gemaakt te hebben voor vanmiddag bij hem thuis, en vergeten dat de jaarmarkt niet om één uur is afgelopen maar de hele dag duurt.
Ik naar zijn huis gefietst en een briefje opgehangen.

En vanmiddag kwamen rond vier uur mijn buren Yvon en Olivier bij mij op bezoek.
Zij zijn de eerste die het terrein betreden sinds ik er, elf dagen alweer, ben.


Ook hondje Biby was er bij natuurlijk.


En........zojuist krijg ik bericht dat de klomp terecht is.
Bij Wim zijn huis.......

Dan zullen we vannacht weer goed slapen.

Maar eerst een fijne avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten