dinsdag 8 juni 2021

Naar de grote dinsdagmarkt in Lamastre.

 Vandaag dinsdag was er de grote markt in Lamastre.
Net als afgelopen zaterdag moest ik mezelf ertoe zetten om erheen te gaan.
Het was thuis ook zo gezellig en zoveel verschillende dingen te doen.
Maar groenten, aardappelen en kaas waren ongeveer op en ja, eenmaal daar zou het zoals meestal wel heel erg leuk zijn .
Dit keer viel het 
een beetje tegen.
De muziek stroomde niet helemaal.
Dat kwam ook doordat er minder wisselwerking was met kinderen die nu op school waren en zaterdag niet.

Op weg naar het café "Chez Mag" in de pauze zag ik ook een andere artiest op zijn ( versterkte) gitaar spelen en op het terras van het café zelf stond ook een gitarist.
Toen ik goed en wel zat kwam deze meteen op me af, noemde zijn naam( en de mijne) ,en toen wist ik weer dat deze Jérôme een zevental jaren geleden ( kan ook acht of negen zijn) met een vriend bij mij op bezoek geweest is.

Hij deed veel optredens op officiële festivals, vertelde hij, en dit hier was een beetje oefenen omdat die festivals er nu niet zijn.



Hij nodigde me uit om mijn accordeon te pakken en hem af te wisselen of samen te spelen, maar daar heb ik toch maar voor bedankt.
Ik voel me beter wat vrijblijvender op de markt te staan, hoewel dit wel een gelegenheid zou zijn geweest om dit eens te ervaren, zeker hier bij dit café waar ze me goed kennen en ook waarde
ren.

De marktmensen waar ik hierna naast ging staan waren blij mij weer te horen en ze vonden het moeilijk om altijd die kapjes op te moeten hebben.
Ikzelf hoef dat ding gelukkig maar af en toe op.
Wel kreeg ik vandaag commentaar van vrienden dat mijn kapje niet schoon was, meer zwart dan blauw.
Daar ben ik wel blij mee, met die opmerking.
Ik had dat niet zo in de gaten omdat ik deze nog niet lang gebruik.
Is natuurlijk wel belangrijk met mijn openbaar beroep.

Wim stond, zoals elke dinsdag ook weer op de markt met zijn geneesmiddelen.
Ik sprak hem nu pas op het laatst, op weg naar de marktuitgang.



Zijn kraam had hij net leeg. Dus dat kwam mooi uit, hoefde ik niet te helpen.
Aanstaande donderdag waarschijnlijk wel, want we gaan samen naar Yssingeaux, hebben we afgesproken.
Dan moet ik wel half zeven in de ochtend al in Lamastre zijn.
Hebben we al wel eens vaker gedaan en de marktmeesteres was mij daar gunstig gezind.
Het is in het centraal massief, op 800 meter hoogte, waar het dus wel frisjes is. Een uurtje rijden met de auto.

Op weg van Lamastre naar huis even bij Ben en Marij geweest, waar ik aanstaande vrijdag uitgenodigd ben voor een toneeluitvoering.
Als het bij hen wat rustiger is gaat ze mijn baard knippen, want die begint te wild te worden, vindt ze.

Daarna kwam ik niet onopgemerkt langs een geitenwei.



En nu, half acht, weer eens wat anders om te gaan doen, maar weet nog niet wat.

Een interessante avond toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten