maandag 28 juni 2021

De weersverwachting kwam uit.

 De reden die de doorslag gaf om gisteren door te rijden naar huis en niet tot halverwege de klim te gaan en vandaag de rest van de afstand af te leggen was de regenkans die mijn smartphone aangaf voor vandaag.
Ik kan heus wel tegen een beetje regen, maar ik had de verkeerde buitentent meegenomen, bleek zaterdagavond bij het opzetten.
Deze was de oude die ik op grote reizen extra meeneem en over de fiets gooi als er neerslag valt.
Toevallig kwam er gistermorgen ook nog een onweersbui, die gelukkig niet te hevig was of lang duurde. De ritssluiting is namelijk helemaal ondeugdelijk.
Ook had ik geen regenkleding bij me.
Maar die had ik gisteren verder niet nodig.
Vandaag toch wel, bleek, want vanaf tien uur is het toch een vrij natte dag geworden.



         Hier niet zulke mooie wolken als in Raalte.



Maar ik was lekker thuis en genietend van een luie dag, na de inspanningen van het weekend.
Vanmorgen pas half negen opgestaan en daarna nog een paar dutjes.
Het gaat me allemaal niet meer zo gemakkelijk af als twintig jaar geleden toen ik ook al regelmatig naar en van het Rhonedal ben gefietst.

De tuingrond , die wacht op inplanting,is ook weer goed besproeid vandaag.



En zometeen even voetbal kijken als dat lukt op mijn apparaatje.



Een plezierige avond gewenst.
Zoals je ziet, de bal is rond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten