zondag 13 juni 2021

Thuisdag vandaag.

 Vandaag zal ik waarschijnlijk wel op mijn berg blijven, waar de leefruimte steeds groter wordt naarmate de wildgroei kleiner wordt.
Met het maaien nu tot en met het vuurplekje gekomen en vanmorgen begonnen daar ook mijn buitenfornuis van te maken.


Een theevuurtje in de vroege ochtend, als de zon daar nog niet is.
Een dinervuurtje zometeen, want half zes is daar de zon weer weg.

Zo kunnen alle voorkomende kartonnetjes , papiertjes en rommelhoutjes verwerkt worden.
Want weggooien met het gewone afval vind ik ook maar raar en onnatuurlijk.

Aanvankelijk vandaag veel last van mijn ogen, die neiging hebben te gaan ontsteken. Gisteren waarschijnlijk teveel erin gewreven.
Maar nu is dat weer wat rustiger.

Gisteren op de jaarmarkt buurvrouw Marie ontmoet met haar nieuwe levensgezellin.
Ze wonen aan de overkant van deze vallei, van mij uit gezien in dat huis in de verte.




Over drie weken houden ze een feest met de buren en ze hebben me uitgenodigd te komen met mijn accordeon.
Het is heel lang geleden dat ik daar geweest ben.
Via de wildernis en het dalbeekje overstekend erheen lopen is verreweg het kortste.



Vanaf hier duik je dan ergens naar beneden, om dan de overliggende helling weer te beklimmen.
Met de accordeon in mijn hand lijkt het me toch wel een hele toer.
Via de weg is het zeker tien kilometer.

" Over drie weken" is voor mij die niet van afspreken houd wel erg ver weg, maar als het me enigszins een beetje uitkomt wil ik wel komen.
Of eerst nog een keer apart, want Marie is een leuke vrouw, kunstenares.
Ze maakt van alles van ijzer.
We kennen elkaar al wel vijfentwintig jaar , maar zien elkaar zo af en toe eens in Lamastre, waar ik dan altijd zeg dat ik weer een keer kom, maar dat nooit deed tot nu toe, sprekend over de laatste vijftien jaar.
Wie weet, dit keer wel.

Vandaag zijn mijn Nederlandse vrienden Hennie en Janny , die hier buren zijn, ook weer vertrokken naar de Ardèche en vanavond zijn ze er normaal gesproken.

Nu, half zeven, tijd om de bloemkool te bereiden.
Een smakelijk eten gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten