zaterdag 19 juni 2021

Met Wim naar de markt in Chambon sur Lignon.

 Zoals afgesproken troffen we elkaar vanmorgen kwart over zes in Lamastre, om samen naar Chambon sur Lignon te gaan.
Hiertoe was ik op tijd, iets over vijf, wakker, zonder onrustig geslapen te hebben, erop vertrouwend dat mijn innerlijke wekker af zou gaan bij het licht worden.
Iets voor zevenen zaten we al gezellig in het café, waar ze Wim kennen, aan de koffie met versnapering en het was al meteen een vrolijke boel.



Dat werd het op de markt ook.
Zoals meestal op deze markt voel ik me er goed en vrij om mijn gang te gaan, ook aangemoedigd door de marktmeester.
Deze man woont in Lamastre en we hadden elkaar al heel veel begroet totdat ik vorig jaar hoorde dat hij de markt in Chambon sur Lignon leidde.
Hij nodigde me toen uit om met hem af en toe mee te rijden.
Maar zo heel vroeg op vind ik ook wel een hele opgave.
Er waren behalve leuke kinderen ook leuke honden te vinden, en dat ging goed samen.




Wim was ook tevreden.
Hij had redelijk gedraaid en boven verwachting.



Hieronder laat hij een steen zien met een grote reflecterende waarde. Een steen die zelfvertrouwen geeft, tegen angsten.


                     Labradorite spectrolite



En deze is ook een mooie. Reageert op darmen.


                                    Cornalijn




Rond twee uur waren we in Lamastre en ging Wim door naar huis en ik na boodschappen gedaan te hebben ook.
Had nog wel even getwijfeld om in Lamastre te blijven en daar het voetbal te bekijken van Frankrijk tegen Hongarije, maar zo gezellig leek het me niet.
Nu trof ik half vier mijn buurman Dédé voor zijn huis aan met Olivier.
Ze nodigden me uit om samen de rest van de wedstrijd te bekijken.

Nu half zeven.
Het prakkie van gisteren op en is misschien wel genoeg als avondeten.
Kijken wat de avond nog gaat bieden.
BUONA SERA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten