dinsdag 29 juni 2021

Een dolle boel in Lamastre.

 Vandaag dinsdag, marktdag in Lamastre.
 De noodzaak om ook levensmiddelen in te slaan gaf me het zetje in de rug om ernaartoe af te dalen.
Anders dan anders had ik nu een niet  zo blitse trui aan  en halverwege ontdekte ik ook dat ik mijn klompen vergeten was.
Maar het belangrijkste had ik wel, aangekomen op de markt:De spirit.
De noten kwamen er vrolijk uit op een plek waar ik nog nooit gestaan heb.
Een uurtje spelen was net leuk en daarna Wim een kopje koffie aangeboden en zelf op een terrasje gaan zitten waar mooie fanatieke geluiden vandaan kwamen uit wat bleek een gitaar, een accordeon en een viool.




De middelste man ken ik.
Hij fabriceert zelfs accordeons.

Ze maakten er een gezellige, dolle boel van en dat sluit aan bij mijn eigen streven met mijn optredens.
Vandaag vroeg iemand mij te spelen aanstaande zondag op een feestje.
Het is in een dorpje ver en hoog weg en ik heb gezegd dat ik iets anders had.
Dat had ik nog niet maar ligt nu wel in de planning:Met Wim samen naar Romans.
Er ligt ook een uitnodiging van buren voor zaterdag, aan de overkant van de vallei.
Tien minuten lopen of een uur fietsen.
Ik denk dan aan het laatste en vandaar door naar Wim, zes kilometer achter
 Lamastre.
Maar zover is het nog niet.

Het is nu, bijna zes uur, tijd om te eten.



     "Beter naast je fiets te lopen dan naast je schoenen"


Deze spreuk indachtig wijst me erop nieuwe sandalen te moeten kopen binnenkort.
Ik wil namelijk niet naast mijn schoenen gaan lopen.

Een goede spannende avond gewenst, net als gisteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten