zondag 27 juni 2021

Uit een diep dal geklommen

 Hoera, ik ben er weer bovenop gekomen.Vier uur klimmen om vanaf de Rhône weer thuis te komen.
Maar de grootste inzinking was in Vernoux, waar ik het meest van de beklimming al achter de rug had.
De gedachte teisterde me dat nu de Col de Montreynaud nog moest, die in wezen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk/steil is .
Alles ligt nu achter me en thuis mag ik weer effen uitrusten en opeten wat ondertussen op het gas gaar is geworden.

Nu, half acht is het meeste op en hoor ik intussen op de Franse radio dat Nederland achter staat 
En dan met tien man.
Nee, dat wordt niks meer.
Het was niet mogelijk om de wedstrijd op deze smartphone te zien vanaf het buitenland.
Bij de buren Bouix gaf de Franse televisie ook geen beelden.
Dat is dus waarschijnlijk maar goed ook.

Het spelen was na gisteren in Valence vandaag ook succesvol op de rommelmarkt van La Voulte.
De verkoper tegenover me werd er echter niet wakker van.






Hij nam het voorbeeld aan deze hond die ik later op de terugweg op een terrasje trof.

In de pauze van het spelen werd ik uitgenodigd koffie te drinken met een stel uit Valence.



Het werd wel een diepgaand gesprek waarin ik vertelde dat ik naast lollige liedjes ook serieuze doe.
Op zondag zijn er altijd een paar hymnes bij , wat de mensen aangenaam verrast.
En marialiedjes als het een beetje stroef gaat brengen er vaak weer de vaart en de spirit in, zo ook vandaag.

Zo, en nu verder wat uitrusten. Straks bijtijds naar bed.
Ik wens de lezer toch nog een fijne avond, en niet teveel balen omdat Oranje er uit ligt.
Dat neem ik tenminste aan dat dat het geval is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten