dinsdag 15 juni 2021

Nou breekt mijn klomp.....

 Uitgerust met twee verschillende klompen ging ik op weg naar de markt van Lamastre.
Wim had weliswaar de klomp die ik bij hem had laten staan, en die ik zaterdag kwijt waande, meegenomen, maar de noodklomp die, hoewel versleten, aan de muur hing, leek mij zo wie zo wel geschikt om eens aan te doen om zo meer aandacht te trekken.
Echter, na enkele stappen gedaan te hebben richting markt, was het gedaan met dit plan.
De klomp viel uit elkaar van ellende.




Toen maar weer gewoon de klomp aangedaan die bij Wim stond en gaan spelen.
Er stond weer de versterkte gitarist op het plein en dat beperkte mijn keuze uit de standplaatsen, maar in de schaduw naast bevriende groenteverkopers kon ik rustig werken aan mijn uitstraling, want veel fut had ik in het begin niet, ook vanwege de warmte.
Het was ook wel nodig enkele euro's te verdienen want had per ongeluk nagelaten genoeg geld mee te nemen voor de boodschappen.
Die kon ik uiteindelijk allemaal doen, behalve nog steeds geen bloemen die thuis voor levende kleuren moeten zorgen, hoewel hier de klaproos, de Margriet en de Digitalis wel hun best al doen.

Na nog koffie te hebben gedronken met Wim stond me de moeilijke opgave nog te doen om in de smorende hitte midden op de dag de berg op te klimmen naar huis terug.

Zo voelde ik me vanmiddag bij thuiskomst:

Kreunend en steunend leg ik de laatste afstand af naar boven op mijn eigen pad: lopend met wat bagage uit de fietstassen, de hoogst nodige om in ieder geval vast te kunnen lunchen hier.
De terugweg van Lamastre naar Les Costilles is al vaak gedaan, maar is iedere keer weer verschillend.
Hierbij is vooral het gewicht van de bagage van belang, maar ook: de ene keer ben je fitter dan de andere, afhankelijk ook van hoe je 's-morgens ontbeten hebt en of je in Lamastre nog even koffie hebt gedronken vlak voor het vertrek, zoals vandaag.
Koffie holt uit.
En nu is het dan ook zeer warm en dan midden op de dag in de gloeiende hitte naar boven, maakte het vandaag een zware opgave.
Maar het is weer gelukt, hoewel aan de zekerheid om het te halen wel getwijfeld werd onderweg.

Daarna duurde het wel even om een beetje bij te komen.
Gelukkig is er genoeg schaduw.

Vanavond negen uur bij Hennie en Janny naar het voetbal kijken is het eindprogramma voor vandaag.

Gisteravond nog begonnen met het stoelenmatten.
Zo ziet de stoel er nu uit. 



Wordt vervolgd.

Goede avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten