zaterdag 26 juni 2021

Verrassend idee uitgevoerd.



Gisteren schreef ik het al. Er kan ineens zomaar een onverwachts idee in je hoofd komen.
Gisteren zitten te denken dat zondag met Wim meegaan naar Romans wel uit de bus zou rollen als plan voor dit weekend, en dan vandaag maar weer op het kleine marktje van Lamastre spelen. En dan ook nog voetbal kijken ergens. Bij Wim bijvoorbeeld na terugkomst van de markt zondag.
Maar dat hele vroege opstaan zondag is toch wel een zware opgave.
Toen ik vanmorgen uit bed stapte kwam het idee in me  op om fiets en kampeerspullen te pakken  en een toerneetje van twee dagen naar de Rhonevallei te doen.
Tournon of Valence voor vandaag wist ik nog niet.
Een uur later na het ontbijt vond ik het nog steeds een goed idee en kwam Valence als winnend dagdoel uit.
Ook veel gisteren nog niet gevonden woorden kwamen nu als oplossingen voor de cryptogram uit mijn hersenen.

En rond tien uur zat Gert dan op de fiets, gepakt en gezakt met minimale middelen, vergeleken met de afgelopen reis toch veel minder.



Bij mijn buren Yvon en Olivier even aangehouden en bijgekletst.
Een goede tip was het om morgen zondag de rommelmarkt van La Voulte te doen en niet een klein maar lucratief marktje iets achter Valence.
Die rommelmarkt is maar eens per maand en ook altijd heel leuk.
Het marktje van Beauvallon kan altijd nog, die is elke week.
Wel is het morgen anderhalf uur fietsen in plaats van een half.
Ja, het is toch altijd een beetje vooruit denken, maar dat lukt me op het gebied van reizen toch wel aardig.

En nu zit ik dan genoegzaam bij de tent, het eten hapklaar, net bereid op een vuurtje, waar ik nu weer omzichtig mee moet doen, want het is het droge seizoen, en nogal wat mensen die hier komen gewandeld of gefietst. Maar mijn vuurtjes zijn erg klein, vallen nauwelijks op.




 Kamperen aan de Rhône op mijn vertrouwde plekje.



Koken op een kortdurend vuurtje.



Het spelen in Valence was trouwens weer een succes. Ik kon er vrij mijn gang gaan, lekker uitbundig.
Daar doe ik het voor om een beetje de zaak op stelten te zetten.



Er waren her en der weer wat gesprekken over kleur en vrolijkheid met mijn publiek.

Maar nu is het tijd om te eten, om het niet weer koud te laten worden.
Veel plezier met Italië en Oostenrijk straks, ik kijk misschien ook even .

HUP HOLLAND HUP, alvast





                  Mijn ligplaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten