dinsdag 17 augustus 2021

Alweer aan de waterkant.

 Weer ben ik vandaag aan de waterkant beland.
Nu is het aan een riviertje tussen St Ambroix, waar vanmorgen markt was en Joyeuse.



Om deze markt te halen is er morgen nog dertien kilometer te gaan, en er zit een flinke klim tussen volgens de informatie.


Onderaan zie je St Ambroix, de blauwe stip is nu en dertien kilometer hoger, bovenaan is het marktdoel voor morgen, Joyeuse.


"AU REVOIR", groeten mensen mij die ik net gesproken heb en die onder de indruk waren van de omvang van mijn bagage. Vriendelijk. Ze komen zelf ook niet uit deze buurt, maar bezoeken vrienden hier. In de Var wonen ze in de buurt van Brigitte Bardot.
Ook andere mensen zijn nu bezig hun boeltje te pakken om huiswaarts te gaan.
De fiets staat nog ergens tegen een boom en sommige spullen liggen ernaast.
Ik wacht nog even met tent opzetten totdat het wat meer een priveplek is geworden hier.

St Ambroix begon een beetje moeizaam vanmorgen. De markt bleek uit vele delen te bestaan, die ver uit elkaar lagen.
Op de goederenafdeling leek het me wel gezellig, maar ben toch op zoek gegaan naar de afdeling groente en fruit. Over het algemeen is de sfeer daar ontspannener en dat zijn de kooplui daar ook.
Iemand wie ik de weg vroeg ernaartoe zei ook dat hij het onhandig vond die versnippering van de markt.
Maar uiteindelijk vond ik het pleintje waar de eetwaren verkocht werden en dat ik bij eerdere gelegenheden al bespeeld had, toen daar ook kleren bij waren.
Maar toen moest ik  naar de wc, voor de derde keer en eerst daartoe weer het plaatsje uitgereden.
Ook vanwege het horecaverbod.
Maar eenmaal begonnen liep het weer als een trein.


Vanaf de parkeerplaats van mijn fiets betrad ik via dit weggetje het gebeuren.





Evenals gisteren was het vandaag een aangename warmte om in te fietsen.
Het departement Gard weer verruild voor de Ardèche.
Mooi ligt dit dorpje, hè!



Ergens op een heuvel op 22 kilometer van Joyeuse wat geluncht en even overwogen om met dit mooie uitzicht de tent op te zetten.


Niet gedaan dus, de afstand te groot die morgen nog af te leggen zou zijn. En ook waaide het in deze open wereld te hard.
Dertien kilometer is trouwens ook nog heel wat.

Ondertussen  zijn mijn buren van het strandje waar ik zit ook afgetaaid en is er nog maar een enkeling in het water te vinden.
Tijd voor mij om me in te gaan richten voor het avondprogramma.
Een grote bloemkool ligt onder andere te wachten om verwerkt te worden.

BON APPÉTIT  gewenst voor degenen die ook nog eten moeten.

Ps.  Teruggekomen bij de fiets zie ik dat honden die bij de badgasten horen mijn uitgestalde pakje boter ontdekt hadden........


Een minder vette maaltijd voor mij dus straks.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten