zaterdag 14 augustus 2021

Heel veel te doen in en rond de Toren.

 Iedere zaterdag in juli en augustus wordt er een marktje gehouden op het pleintje van het dorpje St Roman de Codières.
Het dorpje telt maar enkele huizen maar sinds Adrienne eerst met Guy en later met Bernard hier mensen ontvangt zijn er al heel veel mensen stil blijven staan bij de adembenemende schoonheid van de bergen die het plaatsje omringen.
Het is een komen en gaan van mensen als ik hier in deze periode ben.
Het marktje zorgt voor een feestelijke sfeer, waar ik vanmorgen deelgenoot van mocht zijn.
Maar eerst stel ik even mijn gastgevers Bernard...........


................en Adrienne voor.





Vandaag deden ze ook mee aan de markt door een buvette te runnen.........



............die vrienden van hen hier beneden op de foto aan het opzetten zijn.

Er werden veel etenswaren aangeboden en onder andere was er deze man die drankjes maakte door riet te persen.




                JUS DE CANNE FRAIS


Er zouden muzikanten komen, maar de enige artieste begon pas om twaalf uur te spelen en te zingen.


Voor die tijd heb ik daar af en toe mijn accordeon laten klinken.
Grappig was dat de twee broers die ik gisteren ontmoette in Ganges als zijnde de nieuwe bewoners van het optrekje van mijn overleden broer John ook aan kwamen gedanst op mijn muziek.

Naast de hele organisatie van de buvette waren er hier tussen de middag weer mensen te voeden en te drenken en nu kwart voor acht druppelen de dinergasten weer binnen, en lopen dan vervolgens naar buiten naar de terrassen.
Kijk, daar zit al weer een heel gezelschap te wachten om gevoed te worden.


En de tafel op het terrasje waar ik zit is ook gereserveerd, dus straks moet ik opkrassen.



Wanneer ikzelf aan mag schuiven zal wel laat worden, zoals gisteren.



Toen kreeg ik half elf 's-avonds dit heerlijke bordje voorgeschoteld.

Ze hebben ook een ervaren kok in dienst. Een kijkje in de keuken leverde het volgende plaatje.


Bernard zelf is als banketbakker zeer bedreven.
Hij was vanmorgen al bezig tussen de bedrijven door met het maken van een perziktaart.



Nu dan, ga ik mijn tent weer opzetten op het randje van de Col, zoals gisteravond.



Overdag heb ik m laten zakken.
Een onverwachte windvlaag kan mijn tent in de afgrond blazen.

Ik wens u een mooie zonsondergang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten