maandag 9 augustus 2021

Op de koffie met mensen uit Lamastre.

 Vandaag bleek ook weer dat de wereld maar klein is.
Stond ik te spelen op de markt van Cavaillon en daar word ik aangesproken door mensen die mij in Lamastre al heel vaak hebben zien fietsen en accordeon horen spelen.
Het was de gelegenheid om hier in de Provence elkaar wat beter te leren kennen. Ze nodigden me uit met hun wat te drinken op een terras.


En ze zijn ook geïnteresseerd in de blog, daar kunnen ze een Franse vertaling op zetten.
Dan zullen ze ook lezen dat ik het toch wel een beetje spannend vond, daar vandaag de eerste dag is ingegaan dat je ongevaccineerd niet meer in een café mag komen.
Of mag het misschien toch wel op een terras?
Is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
De eerste koffieproef had ik trouwens al wel gedaan tijdens de speelpauze op het terrasje van  een bakkerij, en dat ging ook ongestraft.



Bang was ik vooral dat ik naar de WC zou moeten en hoe moet dat dan als je nergens binnen mag?
Het dreigde wel een beetje zoals vaak bij het optreden.
De zenuwen werken dan mee.

En het spelen zelf ging weer heel leuk. Een héél andere markt dan gisteren. Toen heel veel toeristen en een beetje sjiekerig. Nu vooral voor mensen die hier wonen. Een beetje zoals het sfeertje in Oss of Schijndel.

Heel anders werd het vanmiddag toen ik van Cavaillon op weg was naar Tarascon, want daar is het morgen te doen.
Vijfendertig kilometer in totaal.


Daartussenin ligt namelijk St Remy de Provence en dat is natuurlijk een klinkende naam voor toeristen.



Ooit heb ik er wel eens gespeeld, bij dit fonteintje.
Je ziet de buste van Nostradamus.



Maar vandaag hield ik het verder liever rustig.

Er was een amusant schouwspel van twee duiven die elkaar het eten niet gunden.



Ook trof ik onderweg nog dit, ogenschijnlijk dood, reptiel.




Rond zes uur heb ik mijn plekje voor vannacht gevonden, waar ik hopelijk weer net zo lekker mag slapen dan afgelopen nacht.
Wel wordt de pikdichtheid van de muggen groter en groter.
Een paar honderd meter hiervoor dacht ik al plek gevonden te hebben maar direct waren er veel muggen bij me, zodat ik weg vluchtte en hier iets vind waar het veel rustiger was.
Maar het wordt nu ook steeds erger.
Gauw de tent in dus. Het is tien voor negen.
   
Een rustige mugvrije nacht is mijn wens.

1 opmerking:

  1. Belle journée et belle surprise cette rencontre a Cavaillon ☺️ À bientôt à Lamastre

    BeantwoordenVerwijderen