zondag 8 augustus 2021

Interdit de jouer! Oftewel: OPHOEPELEN.

 Vandaag was ik al bijtijds in Sorgues, want dat was niet ver van de kampeerplek.
Zoals ik gisteren schreef was ik daar drie jaar geleden met een vriendin doorheen gereden, toevallig op een zondag, en ontdekt dat daar een interessante markt was voor mij.
Kon toen niet spelen want als je met zijn tweeën bent kun je niet alles wat je wilt.
Nou, vandaag was het dan zover dat ik de veelbelovende markt wel kon bespelen.
Een mooie ruime plek gevonden.
Tot mijn grote verbazing, als een klap in mijn gezicht, kwam spoedig een man naar me toe met de mededeling:"INTERDIT DE JOUER", anders politie.
Een totaal onverwachtse wending kreeg deze dag toen.
Even later stond ik alweer bij de fiets, de verbaasde marktmensen die daar waren de afwijzing vertellend. Die snapten het ook niet. "En U moet hier de kost mee verdienen"? was hun vraag.
Vooral voor plezier en vrolijkheid, legde ik uit.
Nee,voor het geld hoef ik het niet te doen, hoewel er genoeg in het mandje komt.




Al snel bedacht ik een alternatief.
De markt die ik al vaak gedaan heb als de toernee in de buurt komt  blijkt hier twintig kilometer vandaan te zijn. In Isle sur la Sorgue.
Dus toen daar heengefietst.


Van Sorgues naar Isle sur la Sorgue gefietst. Twintig kilometer. Maar dat ligt al wel vlak bij Cavaillon waar morgen markt is.


Vanaf elf uur kon ik daar nog wel een paar uur spelen. Tenminste, ik wist niet of ze daar ook meteen weer moeilijk zouden gaan doen.
Maar bij betreding van de overvolle markt zag en hoorde ik meteen al een versterkte gitarist, met mondkapje op. 
Ja, hier stond ook weer overduidelijk dat het moest en ik zag weinig uitzonderingen.
Maar ik heb het afgelaten en de politie die later langs kwam zei er ook niks van.
Uiteindelijk heb ik nog tot twee uur gespeeld en de gebruikelijke buit toch nog binnengekregen en wel op dreef, hoewel iets minder dan gisteren.
Toen even in het speelstraatje gaan zitten en onder andere deze foto gemaakt.



Je ziet, nog steeds aardig wat volk op de been. Maar daarvoor was het zeer zeer druk, je kon over de hoofden lopen.
Een wonder dat ik in die drukte nog een paar plekjes om te spelen had gevonden.


Daarna snel de bruisende mensenmassa verlaten en ik mocht meteen al op zoek naar een kampeerplek, want Cavaillon, waar morgen markt is ligt hier maar twaalf kilometer vandaan. Het grootste stuk is vanmorgen al afgelegd.
De zonnebloemen waren mijn aandacht even waard en nu heb ik een mooie plek.
Het warme eten bestond uit peultjes uit Kenya.





Wel erg ver hiervandaan.
De brandstof echter is geen gas uit Rusland of Groningen, maar hout van hier:



Nu nog even een foto van vanmorgen van de Mont Ventoux, toen de zon nog net niet op was.



Een fraaie zonsondergang gewenst voor straks en tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten