zaterdag 7 augustus 2021

Achter de ezels aan.

 Toen ik vandaag mijn speelplaats Pernes les Fontaines binnenreed waande ik me even in Roemenië waar dit soort wagenspannen regelmatig voorkwamen.



Behalve deze foto wilde ik ook filmen dus ben snel achter hen aan gefietst.
Filmpje mislukte want weldra stopte de caravaan, maar nu kon ik met de man praten. Hij vertelde dat hij hier twee kilometer vandaan woonde. Ik mocht hem wel op de foto zetten toen ik vertelde dat ik een blog bijhield.


Hier nog de ezels in close-up:




Mijn dag was alweer goed en spoedig trof ik de markt aan die ik al vaker gedaan had en dat vergeten was.
Twee keer had ik het hier al heel gezellig gehad en dat was het nu ook weer.
Kwam er wel een beetje laat aan, want ik had oorspronkelijk gegokt op een ander plaatsje, maar daar waren maar vier kramen.
Hier zeker honderd. En bezoekers in overvloed. En met een beetje moeite waren er wel een paar gaten in de markt te vinden voor mij.
Met de gebruikelijke elan van de laatste tijd had ik de markt weer snel veroverd.

Het aangekondigde onweer kwam vanmiddag pas.
Ik was op tijd thuis, op de zelfde plek van gisteren waar de tent is blijven staan.




Morgen is de markt ook niet ver hiervandaan, tien kilometer west in plaats van oost.


Op het kaartje is het dan in Sorgues, nu was het waar de blauwe stip is ,en de tent staat in het midden tussen die twee.
Voor morgen is het echt de eerste keer.
Ik had deze plaats ontdekt toen ik drie jaar geleden met een vriendin er doorheen fietste op een zondag.
Toevallig bleek het markt en een hele gezellige, interessante voor mij.
Maar die vriendin wilde doorfietsen en ik moest ook met pijn in mijn hart na een kopje koffie de reis hervatten, maar wel met de innerlijke troost dat als ik ooit weer eens in de buurt was op een toernee dit een hele goeie markt is.
Morgen dus.
Voor maandag daarna heb ik ook weer iets in petto, tweeëntwintig kilometer zuidelijk van hier

Ondertussen gaat er elke dag wel weer wat stroom af van de meegenomen hoeveelheid.
Thuis had ik nog alle vier mijn powerbanks volgeladen.


Dus ik kan nog wel even vooruit.
Niet kan ik dit keer extreme plannen maken en uitvoeren zoals door gaan naar Spanje.  De eerste dagen van de toernee ging dat wel door mijn hoofd .
Over een weekje moet ik nu thuis zijn.
Achter de schermen wordt er inmiddels hard gewerkt aan een oplossing.
Piet is zo aardig om op zijn adres deze zonnecollector te bestellen.



Die moet dan weer bij Bruno, zoon van Wineke terechtkomen, want deze vertrekt 21augustus naar de Ardèche.

En dan heb ik weer een deel van mijn vrijheid terug, en dat is belangrijk.

Tussen twee haakjes:Weer iemand die in Harlingen woont heeft dat krantenartikel van gisteren gelezen en mij erin herkend.
Zij woonde eerst in Tiel, daar ken ik haar van.

Nu, zeven uur, lijkt het onweer alweer voorbij dat rond vier uur begon.
Ik was zo verstandig om voor die tijd vuurtje te stoken en eten te maken.



Daarna even siësta onder het rustgevende genot van regendruppels.
De grote slaap zal strakjes mogen.

Een fijne avond gewenst.

En deze bloemrijke berm mag er ook nog wel even bij.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten