zaterdag 21 augustus 2021

Naar huis gereden op 300 meter na.

 Het was een heel karwei, maar het is gelukt om op driehonderd meter na Les Costilles te bereiken.





                   De blogplek vlak bij huis.


Eerst naar Tournon gereden vanaf mijn kampeerplek. Daar was ik kwart over negen al.
Er is op zaterdag een markt in Tournon en eentje precies aan de overkant van de Rhône,in Tain L' Hermitage.
Ik heb betere ervaringen met die laatste dus koos ik daarvoor.
De zon was fel op het lichte asfalt van het pleintje en mijn ogen konden er niet goed aan wennen. Die moest ik dus half dichtknijpen en daardoor kun je niet goed de mensen in de ogen kijken.
Maar ik stond wel prima centraal en dat maakte wel wat goed.

Toen het daarna op een andere plek niet goed liep leek het me veel verstandiger om naar een fietsenmaker te rijden die ik daar kende en een second opinion voor mijn pedaalprobleem te vragen.
Hier moest ik wel tien minuten wachten tot hij klaar was met de koper van één van zijn vele electrische fietsen.
"Nee, zei hij, ik heb ook geen enkele krengspie in voorraad."
Maar hij willigde mijn verzoek in om de oude er wat dieper in te slaan.
Daarna was de speling er weer uit.
Maar het zal niet voor lang zijn vrees ik.

In ieder geval heb ik redelijk normaal de beklimming vanaf Tournon kunnen doen.

Ik had nog wel even eraan zitten denken om vanmiddag in de voetgangerszone van Tournon te spelen en pas morgenochtend naar huis te gaan.
Maar toen kreeg ik de uitnodiging om morgen bij de vader van Wineke pizza's te eten. Dat is niet ver van Lamastre en Wineke komt mij eventueel ophalen.
Zoon Bruno( van die afgesneden stuk duim) is vandaag van Nederland naar zijn huis in de Ardèche gereden en die is dan ook van de partij.
Dit gaf voor mij de doorslag om uit het dal van de Rhône op te stijgen, na nog wel even een blik geworpen te hebben op de winkelstraat van Tournon, waar heel weinig te doen was.

Er waren best wel weer moeilijke momenten bij tijdens de beklimming, maar het laatste stuk, het steile van Lamastre naar huis waar ik het meest tegenop zag viel mee.

Tussen Tournon en Lamastre weer even gerust op deze traditionele plek met uitzicht op het dal van de Doux, waar ook het stoomtreintje doorheen loopt.




En nu, half negen, de slotmeters van deze toernee.
Daarna spullen uitladen en naar boven slepen.

     GOEDENAVOND en tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten