dinsdag 3 augustus 2021

Rustige markt en een druk Montélimar.

 Het was een rustig klein marktje vanmorgen in Livron.
Geen toeristen, enkel wat mensen uit en rond het dorp.
Beetje saai voor mij, maar een paar mensen heb ik toch zeker blij weten te maken.
De koffiepauze iets te laat genomen want toen mijn tonen na half twaalf heel mooi weerklonken waren sommige kramen al aan het afbreken en liep er bijna niemand meer rond. En het was al niet veel.
Maar ach, vijfentwintig kilometer verder ligt Montélimar. En daar zou het in de voetgangerszone wel meer publiek geven voor mijn voorstelling.



Iets voor het begin van Montélimar is hier het nogamuseum.
Maar het einde van marktplaats Livron toont  een kunstige muurschildering.



Iets verderop ben ik even stil gaan staan bij deze beelden, die bij een huis stonden.




Bij aankomst in Montélimar was daar inderdaad de gezelligheid , die ik met mijn muziek wel aan kon zwellen.
Hier naast de inwoners ook aardig wat toeristen.
Opmerkelijk genoeg was er een heronmoeting met Philippe uit Italië.
Gisteren in St Agrève leren kennen.
Hij was hier om over een paar weken druiven te plukken. Hier zou hij veel meer verdienen als in Italië.
Wel heel toevallig dat hij ook net vandaag in Montélimar moest zijn, wat meer dan honderd kilometer van St Agrève vandaan ligt.

De kampeerplek van nu is vlakbij de Rhône, maar  aan de westzijde ervan, dus weer in de Ardèche.
Ongeveer twintig kilometer zuidelijk van Montélimar.


Van Livron via Montélimar naar de blauwe punt was mijn traject vandaag na de markt. Daarvoor ongeveer twintig kilometer vanaf de plek van gisteren.

Hier al een paar keer eerder gekampeerd.
Het is niet zover van Bourg St Andéol , waar een aardige en ook niet zo toeristische markt morgen is. Dit voor het geval het niet zoveel regent als aangekondigd is.
Maar ik ga ervan uit dat het een schuildag hier wordt.
De regen is vanavond hier voorzichtig al begonnen. Het vuur maken voor het eten moest snel gebeuren omdat er telkens al druppels vielen.
Daarna in de tent gegeten tot het er te warm werd van alle stoom.




Maar buiten krioelt het dan weer van de muggen, dus bliksemsnel de tent open en dicht en het tweede bord in de koelte naar binnen gewerkt.

Nu valt de avond weer, het is tien voor half tien.
Kijken of er dromen komen.
BONNE NUIT.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten