maandag 30 augustus 2021

BEWIJZEN BEWIJZEN NIET ALLES.

Een nieuwe spreuk wil ik opschrijven, maar er moet misschien een vraagteken achter daar dat voor mijzelf geldt.


     Bordjes in voorbereiding voor onder andere deze spreuk.




Als wiskundige heb ik vele bewijzen kunnen leveren voor stellingen ,maar later op de meer filosofische toer waar ik op ben gegaan ben ik gaan zien dat bewijzen ook relatief kunnen zijn en dat een bewering zowel waar als niet waar kan zijn.
Twijfel past meer bij mij en juist het NIET weten.
Hoewel ik daar ook af en toe wel last van heb.
Vandaag weer af en toe momenten, zoals vaker in deze periode ,van onrust. Vanwege dat ik mijn eigen plaats moet bepalen in de wereldcrisis die nu heerst.
Nu de zomermaanden voorbij zijn kan ik me hier minder uitleven met de accordeon op de markten. Morgen nog wel weer een keer in Lamastre spelen op de markt, want die is dichtbij.

Als rode draad vandaag ook weer verder gegaan met de hoedband.





Het zonnetje was er ook, maar tot heel laat in de ochtend was er een indrukwekkende wolk in het oosten (afkomstig van de Alpen) , die regelmatig voor verduistering zorgde.



Pas tegen elf uur, toen de zon de overhand kreeg kwamen de vlinders weer naar de struik.
Piet heeft dit verhaal gevonden voor ons:



En ook vroeg ik me af waar vlinders blijven als ze niet fladderen.



Later op de middag ben ik een wasje gaan draaien.



Het toiletpapier dat niet in de sceptic tank mag deed wel het vuur aanwakkeren waarop het waswater verwarmd werd.






Zo mag de was de hele nacht in de emmer blijven en morgen komt het spoelen en drogen ,is de bedoeling.

Het eten koken gaat meestal op het gas. Vandaag rode bieten.
Nieuwe oogst stond erop en dat merk je aan de smaak.



En geheel op zijn Frans ging hieraan groene salade vooraf, aangemaakt met knoflook, olie en mosterd.



En nu, zeven uur, snel naar huis vanaf de blogplek waar de noordenwind op me blaast, terwijl de zon achter de boom schuil gaat.

    BONNE BONNE NUIT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten