donderdag 19 augustus 2021

Voetje voor voetje naar de col.


 Ik heb het op een lopen gezet vandaag om de col te beklimmen.
In het begin, zeg de eerste vijf kilometers, nog niet, maar daarna ben ik de fiets niet meer op geklommen tot het bordje Col de L'escrinet.





Het was prima te doen omdat er een fris windje stond. En ik voelde me fitter dan gisteren.
Een terugwerpende blik leverde dit plaatje:



En vlakbij de top had ik nu eens tijd om dit kunstwerk op te nemen:


Meestal kom ik van de andere kant en dan ben je het al afdalend al snel gepasseerd.
Het moet ongeveer twaalf uur geweest zijn toen ik me neer kon vleien daar waar dat in het verleden al verschillende malen is gebeurd. 



Iets verderop dit zijweggetje in was mijn rustplaats en ook waren er nogal wat automobilisten.




Vond ik gisteren een hoed, vandaag kwam er iets heel nuttigs in mijn fietstas.



Weegt wel een beetje maar hij hoeft niet zo lang meer mee, want Les Costilles komt in zicht.

Na de afdaling was het in Privas waar ik boodschappen deed en niet ging spelen, zoals eventueel de bedoeling was.



Het was er te rustig voor en ik heb meer zin om me in de massa te begeven met de accordeon.
Daartoe is er morgen in La Voulte de waarschijnlijk laatste markt van deze toernee.



Je ziet, volgens Bartjes is het nog 43 minuten fietsen om er te komen vanaf de blauwe fiets tot de rode figuur. Maar voor mij zal het toch minstens een uur zijn.
Het gaat eerst lichtelijk bergafwaarts, daarna de Rhône volgend zal niet voor de wind gaan, want die zal wel flink tegen blazen.

Vanaf La Voulte is het normaal gesproken fietsen naar huis. Maar ergens halverwege overnachten kan ook nog.
Niks moet!

BUONA SERA, om maar vast te oefenen als ik straks weer eens in Italië ben.
GOEDENAVOND dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten