dinsdag 31 augustus 2021

De was hing al bij het opstaan.......

 Gisteravond in het halfdonker de was nog opgehangen en daarvoor de spoeling gedaan.



Je ziet, een mondkapje hangt er ook bij.
Die moet je hier in winkels nog steeds op en dat vraagt het personeel ook.
Op markten hangen er ook overal briefjes met dat het verplicht is.
Maar de politie verbaliseert niet, dus laat ik me niet meer voor het lapje houden.

Toen ik rond tien uur marktwaarts ging was het meeste al droog.





In Lamastre was het weer gezellig. Naast muziek maken ook even met Wim gepraat en met een vroegere buurvrouw voor wiens zoontje ik gespeeld heb.
Ook Nederlanders met kinderen werden getrakteerd op een grote paddestoel rood met witte stippen en zoal meer.
Een vrouw die verhuisd is naar Bretagne was voor tien dagen in haar oude leefwereld.
Ze heeft mijn telefoonnummer en wie weet kom ik haar daar een keer opzoeken als ze beter geïnstalleerd is.

Dit keer heb ik de lunch genuttigd in een park in Lamastre.




Op de terugweg was een geit de perken te buiten aan het gaan.



En  natuurlijk wilde deze geit weten wie de foto aan het maken is.




Straks, zoals de meeste nachten, ga ik weer slapen in het tuinhuisje.



Het eerste wat je ziet als de duisternis invalt is Jupiter die aan de overkant boven de heuvels staat.
De maan is nog maar klein en komt laat in de nacht pas op.
Maar het is allemaal te volgen als ik even wakker ben tussendoor.

     Bye bye, tot morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten