maandag 16 augustus 2021

De storm stak op, ik ging liggen.

 Het werd inderdaad gisteravond een onhoudbare zaak wat de tent betreft.
Zoals een mistral betaamt stak die ook gisteren meteen heel fel op.
De even tevoren opgezette tent was snel weer opgevouwen en diende nu als ondergrond voor mijn matjes en slaapzak.
Alle wegwaaibare spullen de fietstassen in, mijn gebitjes in één van de klompen, en zo ben ik de nacht ingegaan.
Het razende lawaai van de bomen boven en rond mij hield me lang uit de slaap.
Een tak hoorde ik knakken en viel ergens in de buurt op de grond.
Zo eentje moet niet op je hoofd komen als je ligt te slapen, maar erg zorgen daarover heb ik me toch maar niet gemaakt.
Later in de nacht kreeg de slaap me gelukkig toch te pakken.
Bij het opkomen van de zon thee gezet op een verwaaid vuurtje en daarna was het zaak om zeer bedachtzaam alles op te vouwen zodat er niets ondertussen een luchtreis zou gaan maken.
Hier heb je het zooitje ongeregeld:



Maar nu, vele uren later ziet mijn gedoetje er op een andere plek weer veel geordender uit.


Je ziet, alweer een plekje aan de waterkant. Dat beviel me gisteren toch wel goed en doe ik niet zo vaak.
Het waait minder en deze plek is zo wie zo veel beschutter.


Links beneden zie je Anduze, dat was gisteren.
Nu bij het blauwe stipje.
Tussen deze twee in ligt Alès en daar was vanmorgen de markt.
Het is van alle markten die ik in mijn leven gedaan heb de allerslechtste. Eens heb ik het zelfs gepresteerd om een recette van nul euro te halen na twee uur spelen.
Maar tegenwoordig heb ik helemaal de smaak te pakken en weet ik mijn artiestenrol prima te vervullen.
Wel een uitdaging om te kijken of dat in Alès ook weer zou lukken.
Ja hoor, het was weer de moeite waard, ik mocht een bijdrage leveren aan de gezelligheid.
In de pauze kon ik in het verboden café wel een koffie bestellen om buiten het terras op te drinken.



Onderweg zag ik politie met vier man sterk een restaurant omsingelen.
Zouden ze daar iemand betrapt hebben die illegaal koffie heeft gedronken?


Wie weet, maar het zal vast wel een andere reden hebben gehad.

Morgen is er markt in St Ambroix, wat een kilometer of vijf boven de blauwe stip op de screenshot ligt.
Daar is het ook niet de eerste keer.
Één keer mocht ik daar niet spelen, alleen op het randje van de markt.
Het is elke keer overal weer anders.
We zien wel wat het nu gaat brengen .

Zes uur, tijd om voor het eten te gaan zorgen. Dat zal makkelijker verteerbaar zijn weer dan gisteren, want het is minder warm en drukkend weer.

Groetjes van de waterval.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten