zondag 26 juni 2022

Iets boven Susa tent neergezet.Toen Romeinse arena in gefietst.

 Goedenavond.

Het leek me verstandig na Susa niet meer te beginnen aan de beklimming van de pas die Italië van Frankrijk scheidt.
Behalve veel cafés en een schildermarkt had ik er geen winkel ontdekt en zonder fouragering is het moeilijk tot ruim tweeduizend meter te klimmen,waar misschien meer dan een dag voor uitgetrokken moet worden.
Dus ik besloot te stoppen zo gauw er een geschikt plekje voor de tent zou opduiken tijdens het begin van de beklimming. Dan kon ik vandaar vandaag en/of morgenochtend voor het eten weer even ernaar afdalen, zonder de meeste spullen. Die konden in de tent  blijven.

Al heel snel gebeurde dat. Na slechts een kilometer klauteren lag daar een prachtig vlakke plek langs een alternatief stukje route waar vrijwel geen verkeer is.En tot mijn vreugde zag ik op mijn smartphone dat in Susa een supermarkt vanmiddag half vier zou openen.
Prachtig toch, dan kon ik vanmiddag alles afhandelen en in plaats van het voorgenomen pizza eten ter plaatse kon ik gewoon zelf koken.
En dat is voor mij toch beter.
Ik was blij met mijn googlemaps die dat allemaal maar wist en in mijn enthousiasme liet ik de routebeschrijving aan een vriend zien.
En die zag op zijn beurt dat in Susa ook een arena is.
Dat zag ik zitten om daar ook naartoe te fietsen .

Tot mijn verbazing was de arena toegankelijk en dus kon ik er gewoon naar binnen fietsen in die plek waar mensen eeuwen geleden voor de leeuwen werden geworpen.
Er zaten mensen op de tribune en ik vroeg ze of ze een foto zo van mij op de fiets in de arena wilden maken en dat wilden ze.


Zelfs een filmpje maakten ze ,maar dat kan helaas op de blog niet vertoond worden.


Mijn fotograferende toeschouwers.


Jammer was eigenlijk dat ik mijn accordeon in de tent gelaten had. Het was gezellig druk in Susa en een muziekje had daar niet misstaan.





De kunstmarkt in het gezellige centrum van Susa.



Maar ik was al blij met mijn boodschappen en mijn bezoek aan de arena én de Romeinse poort van Susa.



Er waren mooie luchten vandaag waaruit de aangekondigde buien hadden kunnen vallen.




Maar tot nu toe nog geen regen.




Hier rechts is nu mijn stand/ligplaats maar je moet goed kijken om in het groen mijn groene tent te zien(de buitentent ligt nu erover in verband met mogelijke neerslag).

De route richting Frankrijk gaat over de Col du Mont Cénis, is vandaag besloten.




Morgen verder dus.

U n a   b u o n a   s e r a t a.

Ps: Ondertussen is Marion met haar kunstwerk nu bezig om spiegeltjes te bevestigen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten