dinsdag 7 juni 2022

In Aosta gespeeld. Ook leuke collega was mooi bezig.

 Buona Sera.

Het is alweer half zeven en ben op weg naar " huis" vanaf het centrum van Aosta.
De tent is namelijk op dezelfde plek blijven staan,maar de accordeon is dit keer meegekomen.
Ik vond namelijk vanmorgen dat ik best even kon gaan spelen in die redelijk grote stad.
En dat is gebeurd in de middag.
Eerst van één tot twee en van vier tot zes nóg een paar uurtjes.
Natuurlijk ben ik vooral met mijn Italiaanse repertoire aan de gang gegaan. De liedjes zijn zo mooi dat ik ze eigenlijk het hele jaar door overal wel speel, maar het liedje Marina van Rocco Granata is lang weg geweest maar kwam in deze Italiaanse sferen weer opduiken uit mijn geheugen.
Af en toe werd het weer een dolle boel en mocht ik mezelf lekker uitleven.

Er kwam een enthousiaste man op me af. Hij was op de fiets en had een instrument bij zich.
We vonden wel aansluiting samen.
Later toen ik de boel ingepakt had en naar de fiets liep, moeizaam op mijn nieuwe klompen, was daar mijn vriend in actie.





Hij zong er heel mooi bij. Helaas kan de geluidsopname niet op de blog.


Voordat ik het gezellige centrum ontdekte kwam ik onverwachts op de markt van Aosta terecht, die op dinsdagen en zaterdagen gehouden wordt, zo bleek.
De meeste kooplui waren al aan het inpakken toen ik er tegen twaalf uur aan kwam zetten.
Had ik het geweten dan was ik niet eerst nog
 uitgebreid in de Mac Donald's gaan zitten, nu vond ik het een beetje te laat om nog een optreden te verzorgen.
Maar toch deed ik er zeer goede zaken.
Omdat de meegenomen wol van die zware trui ongeveer op is en ik daarom de laatste mouw op reis niet helemaal af kan maken was het mijn wens om ergens wat katoen te kopen. Heel goeie afwisseling met het fietsen is voor mij met handwerk bezig te zijn.
Al menige trui heeft zijn oorsprong gevonden in een reis.
Tegelijkertijd heb ik zondag mijn zonnebril op de kampeerplek vlak onder de St Bernard laten liggen. De markt afstruinen naar een nieuwe bril was mijn opzet.
Maar al zoekende ernaar vond ik wel een stand met wol en katoen,waar ik helemaal niet aan gedacht had.
En toen ik blij met mijn aanwinst verder liep kwam plots een brillen verkoopster ook in mijn vizier, eigenlijk direct na de vraag aan de Heilige Antonius.



De aanwinsten van vandaag, inclusief de krant.



Mijn dag was toen al goed.
Ik kan weer met kleur gaan werken.

Ik begon dit verhaal met dat ik op weg naar" huis "was. Toen was ik net als gisteren bij de Mac Donald's.
Maar dit keer lukte het niet goed daar, zodat het meeste weer geschreven is daar waar mijn tent staat. Daar heb ik eerst voor het eten gezorgd, wat niet zo lekker was vandaag omdat de boter helemaal weggesmolten was, en dat terwijl ie in de schaduw tussen de bomen heeft gelegen.
Maar enfin, het voedsel is toch binnen en het toetje smaakte wel goed.
Misschien dat ik de tent nog even verplaats, hier waar het opener is en dus minder muggen zijn.
Ik word morgen weer door de vogels gewekt , die nu ook nog volop bezig zijn.
Er zijn nachtegalen bij onder andere, die ook ' s nachts hun bek niet houden.

Een ongestoorde nachtrust is mijn wens.

B u o n a   N o t t e

A   d o m a n i  (tot morgen)

Ps Nog enkele foto's van vandaag in Aosta.




Impressies van de markt.






Spelen met uitzicht op de sneeuw ( die niet zo goed te zien is op de foto)




Op weg naar Aosta. Bergen, sneeuw en mooie wolken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten