woensdag 29 juni 2022

Hele morgen nog genoten in het grote huis.

 B o n s o i r.

Vanavond nog een aardig eindje doorgefietst in een aangenaam zonnetje. De grote hitte is even verdreven na het onweersgeweld van gisteren.
Vanmorgen nog wel tot twaalf uur gebleven in de grote bovenverdieping van het huis waar het zonnetje ook al lekker door het raam scheen.
Mijn vochtig geworden kleren konden zo mooi drogen.

Grenoble begint al aardig te naderen en in de bergen boven die stad woont Sylvie met haar man.
Zij was getrouwd met mijn nu inmiddels elf jaar geleden overleden broer John.
Plan was om hen weer eens op te zoeken maar zojuist schreef ze dat ze op vakantie zijn.
Dus dat wordt toch weer een andere keer.
Voordeel is dat ik morgen niet die bergen weer op hoef te klimmen.
Wel is het mogelijk dat iets voor Grenoble, zo'n zestien kilometer van waar ik nu ben morgen een markt is.
Die heb ik in het verleden al een paar keer gedaan ,bijvoorbeeld als ik mijn broer op ging zoeken.
Ja, langzamerhand kom ik op bekend terrein, steeds meer op plaatsen die ik op toernees met de accordeon gewend ben aan te doen.

Deze streek rond Grenoble is het gebied van de notenbomen.



Ook waar ik nu kampeer staat een kleine plantage.




Nu,acht uur, is de zon zo'n beetje achter de bergen van het westen.
Hij heeft hier mijn nog wat vochtige trui verder opgedroogd.




En in mijn powerbank heeft ie ook weer wat meer energie gebracht.
Waarschijnlijk heb ik die energie deze reis niet meer nodig want het duurt niet lang meer voor ik thuis ben.
Je weet echter maar nooit.

Inmiddels is nu het kleurrijke gordijn van Marion helemaal afgekomen.
Ziehier het resultaat.




Een prettige avond gewenst.

                 À   d e m a i n.

Ps....Zat ik even bij de tent vanavond, kwam er een hondje naar me toegelopen. Begon eerst mij te likken tot...... hij het bord in de gaten kreeg.



          Is mijn bord ook weer schoon (bijna).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten