maandag 6 juni 2022

Op plek gebleven en veel energie opgedaan.

 De gisteren ingenomen plek was een hele geschikte om er vandaag de hele dag te blijven met de tent. 

    Koekoek, ik ben wakker, maar doe het rustig aan vandaag.


Er was de hele dag zon om energie te verzamelen voor mijn apparatuur en bovendien schaduw genoeg voor mij.
De afstand tot de Mac Donald's die ik gisteren ook bezocht is vijf kilometer en daar ben ik twee keer naartoe gefietst.
Hier kon ik met gratis WiFi GB's besparen waar ik in het buitenland zuinig mee om moet gaan.
Nu zit ik daar ook nog even terwijl de electriciteit hier de overige dertien procent volmaakt van de powerbank.



Straks boodschappen doen net als vanmorgen. Ook de supermarkt is hier in de buurt.
En daarna weer rustig terugfietsen over voornamelijk dit fietspad.


Net als de weg voor de auto's loopt dit weggetje parallel aan de rivier.


Die stroomt behoorlijk. Aan water is in dit gebied nog geen gebrek.

Het is vandaag harder gaan waaien en de lucht lijkt te gaan betrekken.
Daarom de tent iets meer tussen de bomen gezet.
In plaats van in de wind staat ie nu wel in de muggen.
Dus vanavond goed dicht maken.

Kees en Marion zijn vrienden uit Nederland die een jaar geleden geëmigreerd zijn naar Noord- Italië.
Hen had ik ook in gedachten om te bezoeken toen ik besloot de Alpen over te trekken.
Vanmorgen gevraagd of het uitkwam en waar het precies is.



Vanaf hier honderdvijftig kilometer dus.
Ze zijn alleen deze week toevallig in Nederland, maar volgende week gaan we elkaar weerzien.
Maar eerst komt deze week nog een bezoek aan de herders, die mooi precies op de route vertoeven. Op het kaartje daar waar 8 u 19 min staat ongeveer.

Vandaag onder andere mijn voorfietstas die uit aan het scheuren is onder handen genomen.
De remmen moeten ook bijgesteld worden. Op de remblokjes is door de afdaling de laatste dagen veel aanspraak gemaakt. Maar het maken van  technische ingrepen ligt mij minder.

Nu nog een paar vandaag gemaakte foto's van de omgeving 










       Buona Sera     Buona Notte

              T o t   m o r g e n    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten