donderdag 30 juni 2022

Na vele jaren weer op markt van Domène. Precies op tijd geïnstalleerd voor het onweer.

 Als ik aan de markt van Domène denk zie ik de man van de klerenkraam op het eind voor me, waar ik altijd hele gesprekken mee had over theater en dat soort dingen.
Hij snapte mij wel en waardeerde mijn optreden.
Maar nu was het al weer vele jaren later dan de vorige keer dat ik daar speelde 
Hij zou nu er wel niet meer zijn, dacht ik, want toen was hij ook al de jongste niet meer.
Bovendien heb ik totaal geen geheugen voor gezichten.
Toch liep ik even naar die hoek en tot mijn verbazing herkende ik hem heel goed.
Toen ik hem aansprak reageerde hij ook meteen.
Of ik vandaag  weer ging zingen op de markt.....
Ik legde hem in het kort mijn reis uit.
Hij vroeg me hoe oud ik nu was, waarop hij zei dat hij nu vijfenzeventig was.
Deze ontmoeting maakte voor mij de marktgang al goed, maar heb ook nog een half uur gespeeld midden in de zon en met mijn dikke trui aan.
Tot ik niet meer kon en het zweet me in de ogen liep.
Maar de mensen reageerden goed en er zat genoeg vuur in mijn spel, en dat is bemoedigend na lange tijd niet meer opgetreden te hebben.



Op het moment van schrijven, kwart over acht, lig ik in de tent terwijl regendruppels er gezellig op vallen.
Het onweer was voorspeld maar hoe laat het zou beginnen wist ik niet.
Dit bleek zeven uur te zijn, terwijl de laatste berichten tien uur waren.
Maar het is allemaal prima uitgekomen. De tent stond op tijd, maar niks te vroeg.






Het vuurtje was aan, en dat ging niet meer uit door de regen.




Bloemkool en broccoli schafte de pot.

 
En het eten werd genuttigd in de tent.


Alvorens de tent in te gaan nog even naar die mooie wolken in de bergen gekeken.




Vanaf Grenoble ging de route over een fietspad langs de rivier de Isère.


Overal bomen in de buurt.
Daarom hoefde ik me helemaal geen zorgen te maken voor een kampeerplek, ook bij eventueel naderend noodweer.
We moeten vooral ook blij zijn dat er wat vocht op de aarde komt.
Vanmorgen stond er dit te lezen ergens.



Droogtewaarschuwing voor het departement de Isère. Restricties qua waterverbruik. Voor de hele maand juli.


Ook vandaag werd ik weer door vele mensen aangesproken, vooral door fietsers.
Één van hen, een student van rond de twintig gaat zaterdag starten met een reis die vijf weken gaat duren en dwars door de Pyreneeën moet gaan van oost naar west.
Ze beginnen met zijn vieren en maakten andere jaren ook al dit soort tochten.
Leuk, zo'n enthousiast iemand tegen te komen.

Zo, en nu is het dan weer tijd voor een toetje.

Tot morgen in de nieuwe maand juli.

B o n n e     N u i t.

3 opmerkingen:

  1. Bonsoir Gérard !
    C'est incroyable. J'habite Domène et je suis passé au marché ce matin!
    Au plaisir de suivre vos aventures.
    Bonne soirée
    Benjamin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Et pour toi, un bon début de ton voyage aux Pyrénées et ensuite.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci!
    Pour le moment nous sommes à Narbonne et nous allons descendre jusqu'à Collioure à 5 avant de partir pour les Pyrénées et ne rester que 2.
    Bon retour à Lamastre

    BeantwoordenVerwijderen