zaterdag 18 juni 2022

Naar Omegna met de accordeon. Versnellingskabel fiets laten repareren.

 Het was een idee van Kees vanmorgen om het spelen in Omegna vandaag te combineren met naar een hem bekende fietsenmaker te gaan.
Één van de twee versnellingskabels van mijn fiets is namelijk nog steeds onbruikbaar, zodat ik het bijna de hele reis alleen maar met drie versnellingen heb gedaan.
Het scheelde toch wel een hoop nu ik er ineens weer vierentwintig heb, want de steile terugweg vanaf Omegna op meerhoogte naar huis terug ging vlot zonder te hebben gelopen.
Natuurlijk zat er nu ook veel minder bagage op als tijdens het reizen.
De meegenomen accordeon heb ik maar een kwartier gebruikt in Omegna, want er was bij aankomst in het voetgangersgebied bijna niemand te bekennen, ook omdat het al kwart voor twaalf was.
Maar wel mooi dat de fietsenmaker tijd had om mijn probleem op te lossen.
Dat was om half drie.
Daarvoor vermaakte ik me ook zonder accordeon te spelen wel in Omegna.


Op een bankje een broodje gegeten bijvoorbeeld onder toezicht van een eend.




In een café waar ik koffie dronk ging ik naar het toilet.
Misschien lag het aan mij, maar ik vond er van alles aan papiertjes behalve wcpapier.



Papiertjes waar de gasten spreuken op mogen schrijven.


Een mandje voor de geschreven teksten.






 De wanden zijn bekleed met geïllustreerde teksten.

In het voorportaal van de wc lagen wel wat handdoekpapiertjes, waar ik me toch wel mee heb kunnen redden.


Thuis gekomen lag daar weer die lieve hond Fido en was er weer lekker eten, waarna Marion en ik weer aan het handwerken gingen.



Kees heeft langspeelplaten opgezet van de Corries, een Sçhotse groep uit de jaren zeventig.

Een stemmige avond is u ook toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten