donderdag 23 juni 2022

Uitgestrekte rijstvelden in de Povlakte.Kamperen aan een bruisend kanaal.

 Zuidzuidwest was mijn koers vandaag met Turijn in het vizier, dus de Povlakte door.
Hele velden vol met onder water staande planten. Dat moest dus wel rijst zijn.


Een bijkomende gedachte was  hoe hier in dit gebied straks een kampeerplek te vinden.
Sowieso kun je niet in het water gaan staan maar op het droge zal het toch stikken van de muggen?
Nou, de zorg was voor niks want ben voor de verandering eens neergestreken in de buurt van een kanaal, dat hoe vreemd het ook klinkt flink stroomt.
Tot mijn verbazing is het hier ongeveer mugloos.



          De parkeerplaats van de fiets.




         De kampeerplaats voor mij.




Dit bevloeiingskanaal, afgetapt uit het grote kanaal dendert langs de tent. Veel prettige herrie.

Iets verderop splitst het kanaal zich in drieën.





Weinig muggen dus hier, maar onderweg waren veel merkwaardige insectennetten.




Een nader kijkje levert het volgende verhaal:



Je mag er niet aankomen, is slecht voor de huid en bij de wet verboden.

De insecten die erop en erin zaten zagen er zo uit:








Ze waren nogal parensdriftig

Vijanden van de rijstplanten?

In hetzelfde gebied stonden  ook weelderige maisplantages. Blijkbaar gedijt mais ook goed in het water.



Op de route van vandaag verdiende dit kerkhof de aandacht.



Een detail ervan:





In deze kerk ben ik nog binnen geweest:


Behalve het hoofdaltaar waar je niet bij mocht komen waren er verschillende kleinere altaren, dus je kon je gebeden herhalen.

Maar ook buiten in de velden is er overal gelegenheid tot gebed.




Ruïnes trekken me altijd, maar deze was zo ingegroeid dat ik er niet bij kon komen:




Interessant vind ik de verschillende benamingen voor gemeentehuis.
In Frankrijk heet het namelijk hotel de ville en hier in Italië wordt het zelfs een paleis genoemd.



       Palazzo comunale staat er boven de deur te lezen.

De vliegjes voor mijn rechteroog zijn er ook nog en zullen nog wel een tijdje blijven.
Ik heb er weinig last van, want let er niet echt op.

Nou, het is weer tijd voor een toetje.
Het warme eten stond op tijdens een buitje maar kon daarna buiten weer gegeten worden.

U n a   b u o n a   s e r a t a ,oftewel een goede avond gewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten