woensdag 22 juni 2022

Wel flitsen, geen bliksem.

 Het was zeer heet en benauwd gisteravond en er werd onweer voorspeld.
Het rommelde wel gedurig naar het noorden toe, richting de Alpen,maar hier bleef het droog en kon ik de buitentent er weer vanaf halen om het iets minder warm te hebben.
Toch flitste het. Vreemd. Ik besefte dat mijn rechteroog het zelf deed.
Het zal toch niet iets met de hersenen zijn, dacht ik?
Maar dat leek me stug.
Dan zouden alletwee de ogen het doen.
Bovendien merkte ik niks geks in mijn geestelijke vermogens.
Vandaag heb ik er meer op gelet en vastgesteld dat het een soort vliegjes zijn die op en neer bewegen voor het oog en ik herinnerde me dat een vriend jaren geleden die verschijnselen ook had.

Op Google gekeken en die vriend nog eens gevraagd.
Waarschijnlijk is het iets waar ik me geen zorgen over hoef te maken. Maar een klein gevaar zit er toch wel in.
Als ik een deel van mijn gezichtsveld kwijtraak raakt het netvlies los en dan moet er snel ingegrepen worden.
Ik hou het in de  g a t e n .

Vandaag "thuis" gebleven, dat wil zeggen de tent laten staan. Want vanmorgen kwam er wel wat regen en het was een mooi plekje voor een dag.
Als je de voorspellingen ziet dan zou je veel slecht weer verwachten.

Weerkaart van vanmorgen acht uur.


Dat slechte weer is er gelukkig wel geweest iets noordelijker,bij mijn vrienden bij het Lago di Orta.
Voor hun tuinen konden ze dat water wel gebruiken en natuurlijk was de met de regen gepaard gaande verfrissing zeer welkom.
Die kwam hier ook wel.
Het was hier de hele dag goed uit te houden.

Veel gebreid en draden uit de war gehaald. 



Geïnformeerd hoe het met de herders ging die afgelopen zaterdag heel hun kudde naar de Grote Sint Bernard hebben gebracht.



                    Alles goed verlopen. Ze zijn blij op hun zomerverblijf voor vier maanden gearriveerd te zijn.

Marion heeft inmiddels alle slierten aan haar gordijn zitten, schrijft ze net.




Nu half tien is het ongeveer dagsluiting voor mij, maar ik wens u nog enkele gezellige uurtjes.

A  d o m a n i       

                  B u o n a   N o t t e .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten