woensdag 15 juni 2022

Hoe kom ik toch op zo'n wondermooie plek terecht?

 B u o n a   S e r a  !

Wat een mooie en goeie plek is dit waar ik terecht ben gekomen!



Toevallig?  Nee, de reisengeltjes hebben dit voor me uitgezocht en me zo lang door laten fietsen tot ik dit vond. Vandaag had ik nog wel zin om het wat later te maken, en ziehier het resultaat.



Het is een oratorium, zoals te lezen is op dit schrijven aan de deur.



Er wordt hier van alles georganiseerd, zo is te zien aan de gebouwtjes eromheen plus een grote tent.



Maar vandaag ben ik de enige gast hier.



Wel was ik direct bij aankomst weer huiverig voor muggen, die echter op zo'n open plek niet zo graag komen.
Even tevoren, nog maar één kilometer van hier, was ik na inspectie meteen hard weggefietst van een mogelijke kampeerplek.
Er zijn er hier wel een paar, maar veel minder dan gisteren en ik heb zojuist rustig ontspannen en lekker kunnen eten op één van de vele bankjes hier.



De vuurplaats was op een cirkelvormige verharding,waar al een flinke stapel hout ligt. Voor een verlaat paasvuur misschien?



Dus hout voor het eetvuur sprokkelen was vandaag nóg simpeler dan normaal.

Het was rustig fietsen vandaag zonder veel klimwerk maar wel met veel auto's op de wegen, dus uitkijken geblazen.
En één keer zat ik op de oprijlaan naar een autoweg vanwege dit bord:




Het was én niet goed te lezen door het struikgewas en het stond op de splitsing van twee wegen. Ik kon niet opmaken of dit bord, waarvan ik vermoedde dat het een autoweg voor moest stellen voor de rechtse weg of voor de linker weg bedoeld was.



Toevallig moest ik over Cossato, dus koos ik voor de rechter.
Dat het de foute keuze was bleek al meteen, want alle auto's die mij passeerden toeterden.
Ik had gelukkig nog rustig terug kunnen lopen naar het bewuste kruispunt en alvorens de rechte weg te nemen heb ik er nog even een paar foto's van gemaakt.

Nu kwart voor tien valt de avond hier  in (een half uur eerder dan in Nederland).
Na het toetje mag ik weer lekker slapen.
Morgen zal ik waarschijnlijk Kees en Marion bereiken, als er tussendoor tenminste geen vervelende of heel leuke dingen gebeuren.
Het is nog dertig kilometer, schat ik.

B u o n a   N o t t e  .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten