zaterdag 8 juni 2024

Kreeg croissantjes aangeboden al heel vroeg.Onrustige dag. Het opladen gaat niet zoals het hoort.

 Bonsoir. Al heel vroeg stopte er vandaag een auto. Het was dezelfde man die gisteravond op zijn squad langskwam en me waarschuwde dat ik komende nacht niet moet schrikken als er tussen drie en vier een stuk of acht squads hier voorbij komen. Hij kwam met een tas vol levensmiddelen op me af, en in zijn hand had hij een zakje met croissants. Die kreeg ik, en nog wel meer als ik wilde, maar dat hoefde niet, want ik zorg wel goed voor mezelf op zo'n reis. Hij was  even gezellig en positief gestemd als gisteren en toen hij weer wegreed zwaaide ik hem uitbundig uit.


Na het ontbijt was nog deze helft van de drie croissants over.


Met het opladen van de powerbanks gaat het niet helemaal zoals het hoort en dat kostte me hoofdbrekens vandaag. Eerst was ik bang dat het aan de collector lag, maar het rechtstreeks opladen van de telefoon deed hij wel. Maar ik snap niet waarom het opladen van drie powerbanks stroef of helemaal niet gaat. Ook heb ik verschillende kabels geprobeerd. Morgen gaat de reis weer verder en dan ga ik proberen in een café het stroomnet te gebruiken en kijken of het laden dan beter gaat. Een en ander maakte me vandaag een beetje onrustig,  en dat met dat mooie weer.
Ben wel flink wat opgeschoten met mijn trui, het tweede pand.



Net als gisteren ben ik vandaag weer naar het dichtstbijzijnde stadje gefietst voor boodschappen en een kopje koffie. Onderweg sprong me het bordje in het oog van de man die gisteren op bezoek was en die een aardbeikwekerij heeft.


Aardbeien, om zelf te plukken. 

Ook heb ik een filmpje gemaakt van een stuk van het traject. Aardappelen,  voederbieten en koren zijn erop te zien, alsmede vele auto's die mij passeerden. 

Een aardappelveld. 



Voederbieten als ik me niet vergis.



Korenvelden zijn er het meeste in deze omgeving. 

Het filmpje staat straks op de status van WhatsApp. 


In de supermarkt Leclerc lag geen powerbank van 20000 mA, die ik anders genomen had, en verder had ik alleen maar brood nodig en groente. Dat laatste werd bloemkool vandaag en die is inmiddels helemaal op gekomen. Het was een hele pan vol, samen met de aardappelen. 
Je kunt er ook koffie drinken en dat was net als gisteren weer met hele vriendelijke bediening. Je kreeg er zelfs twee koekjes bij in plaats van een. Een kindje klom spontaan in de drankenkast en later kwam de moeder zich ermee bemoeien. 




Met mijn voet gaat het wel goed denk ik. Ik heb er weinig last van gehad en er ook niet veel naar gekregen. Lezers van de blog gaven mij tips wat ik moest doen. Maar ik denk dat met die spray en wat pleisters ter bescherming het probleem snel opgelost is.



Spreuk van de dag. 


Wie almaar vooruit wil verliest de weg terug.



Maar morgen koers ik weer vooruit richting westen, is de bedoeling. 
Voor straks.........

W e l t e r u s t e n  .

B o n n e   N u i t .



1 opmerking:

  1. Mooi verslag weer! Prachtige trip. Fijn dat het met je voet beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen