maandag 24 juni 2024

Engelse Paul, in Spanje ontmoet, woont hier in de buurt en kwam op bezoek.

 Goedenavond,  bonsoir.
Vandaag ook weer een mensrijk dagje. Paul is geweest. Twee winters geleden was ik in Spanje aan de Costa del Sol. Daar had ik met Wineke afgesproken. Zij had inmiddels een Engelse man ontmoet, Paul geheten, die met zijn camper aan het strand stond. Ik ook kennis met hem gemaakt en adressen uitgewisseld. Hij heeft een huis in Bretagne,  wist ik, en nu ik hier ben konden we elkaar mooi ontmoeten, was ons plan. Het blijkt nu dat hij slechts 40 kilometer van het huis van Anneke vandaan woont. Vandaag is ie dus geweest en hebben Anneke en hij ook kennis met elkaar gemaakt. In de loop van de week als ik mijn weg vervolg ga ik hem opzoeken en zijn huis ligt al in de richting van het zuiden. 
Paul is meteen actief deelgenoot geworden van onze bedoening hier. Zo heeft ie mijn breiwerk ter hand genomen. 








Ook heeft ie kennis gemaakt met mijn accordeon. 





En hij heeft een steentje bijgedragen aan het project van Anneke: rondslingerende stenen netjes opstapelen. 




Leuk te constateren dat de twee het goed met elkaar kunnen vinden.


Jean Yve kwam vanmiddag ook weer en Anneke en hij hebben onder andere weer wat oude gezangen doorgenomen.  Voor Paul leuk om dit allemaal mee te maken,  want ik speelde natuurlijk ook wat accordeon. 
Anneke schudde vanmorgen haar voorraad bolletjes katoen voor me leeg. Enkele ervan heb ik meegenomen om mogelijke tekorten aan te vullen voor het afmaken van mijn trui.




Voor de status van WhatsApp heb ik  enkele filmpjes uitgekozen van gisteren toen ik me uitleefde op de muziek van Remy.



Enkele fragmenten. 

Zo gek als een deur, zeggen ze wel eens, maar.....Je beter af en toe gek doen dan gek worden. 


En intussen is het negen uur geworden terwijl ik buiten op het bankje zit. Zojuist heb ik daar het Italiaanse liedje Bella Ciao gespeeld, waarvan ik het filmpje opgestuurd heb naar vrienden van mij uit Wijchen. Hun zoontje speelt het woensdag op school op de saxofoon. 




Spreuk van de dag 


Eeuwig duurt het langst.



Tot morgen.

À  d e m a i n .

1 opmerking:

  1. Wat een leuke mensen ontmoet jij steeds Gert. . Vrolijke boel.
    En…. Heerlijk aan zee. In m’n achtertuin is t vandaag 30 gr.
    Zondag zijn we thuisgekomen uit Frankrijk ( n natuurhuisje😍 bij familie van Paul) en daarna via deVlaamse Ardennen terug.
    We logeerden bij heel aardige mensen, vrienden die hij kende uit z’n tijd in Burundi, Zwasiland en Angola..
    Allemaal wel uit m’n comfortzone maar zo leuk en gastvrij.

    BeantwoordenVerwijderen