dinsdag 11 juni 2024

Vette klei aan mijn fiets, maar een prachtige plek met uitzicht. Vanmiddag ineens heel moe.

 Goedenavond, bonsoir. Een prachtige plek om uit te rusten hier, want ik was vanmiddag ineens heel moe, en nu ook nog steeds een beetje. Het is op een maaiveld, in de letterlijke zin van het woord. En vanaf de weg om er te komen moest ik de fiets flink omhoog duwen. Tot mijn schrik ontdekte ik dat het pad van hele vette klei was, want weldra zaten mijn wielen vol ervan en ook op de ketting zaten al klodders klei. Maar boven gekomen op dit uitgestrekte en door bomen omgeven veld vond ik dat het ongemak niet opwoog tegen de luxe van dit kampeerterrein. 


Het viel nog niet mee het wiel weer vrij te maken.




Een lekkere ruime plek als beloning.




Vanavond eens niet in een bos. Hier zal het met de teken toch wel meevallen. 
Op dit moment komt er een tractor hiernaartoe. Ik zwaai, maar hij is ook alweer naar beneden.  Geen idee wat hij hier kwam doen. 

Vandaag heb ik mijn lange broek aangedaan ter bescherming tegen de teken. 





Maar zojuist heb ik er toch weer een paar kleine uitgehaald. Die zijn misschien nog van gisteren. Hier op dit veld zullen er niet zoveel zitten, lijkt me, dus ik voel me wat vrijer.
Er was een spontaan gesprek met een man toen ik door een dorpje reed. Later kwamen ook twee van zijn zoons erbij. Een van hen heeft sinds kort een fietsaanhanger en gaat ermee op vakantie naar de kust. Het is de eerste keer voor hem.
In de berm heel veel klaprozen. Een mooie combinatie van rode en witte kleuren was vaak te zien.


Op de status van WhatsApp bekijk je de berm vanaf mijn fiets.



Ben ook al door Marseille gekomen vandaag. 



La Chapelle sous Gerberoy heet dit dorp. Zo geschreven staat inderdaad La Chapelle  o n d e r  Gerberoy.


Uitspraak van de dag (uit een liedje van Julien Clerc)


Heureux le marin qui nage
Dans les eaux de son courage.

Gelukkig  de zeeman die zwemt
in de wateren van zijn moed.



Het was vandaag vaak mooi weer, maar rond het middaguur dreigden er veel buien,  die allemaal langs me heen vielen. Ik denk dat ik vandaag wel tot vijftig kilometer ben gekomen,  maar ik ga het niet uitrekenen. Wel wens ik eenieder een uitrustende nacht.

À   d e m a i n .

T o t   m o r g e n  .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten