zondag 23 juni 2024

Remy en Jean Yve op bezoek, beide zeer muzikale vrienden van Anneke. Trekzak, vleugel, accordeon, fluit, alle instrumenten werden in stelling gebracht.

 Bonsoir, goedenavond. 
Op dit moment is Jean Yve bezig te vertrekken. Hij zorgde samen met Remy,  die iets eerder kwam en ging voor veel muzikale levendigheid op het erf van Anneke. Anneke zelf fungeerde vooral als zangeres en ik was  te horen met mijn accordeon, maar ook heb ik de melodica van Anneke mogen bespelen. 


Remy met de trekzak.






Jean Yve achter de vleugel en Anneke zingt. 


Gérard met de melodica. 




Remy en ik kennen elkaar van acht jaar geleden,  toen ik ook naar Anneke was gefietst. Hij was toen muziekleraar voor Anneke. Ze was toen bezig zich het spelen op de trekzak eigen te maken. Hij had toen ook een café en daar waren Anneke en ik toen uitgenodigd. 
Remy kwam vandaag ook om mij te ontmoeten. 



Het eerste wat hij deed was mij dit kaartje van de ziektekostenverzekering overhandigen. Hij heeft verschillende Franse woordspelingen erop gezet en onderaan......Gérard de fietser.....met het fietssymbooltje erachter. 
Hij heeft mijn gisteren gewassen trui even aangehad. 




Jean Yve en Anneke kennen elkaar van het koor, waar ze samen zingen,  Anneke nu zeven jaar.

Vandaag zongen de twee ook weer in koor.





Op dit moment,  9 uur, zit Anneke ijverig woorden  op te schrijven in een cryptogram. Ze is er goed in en het samen puzzelen gaat voortreffelijk. 


We vinden elkaar ook in de poesie. Van Anneke komt vandaag de...........


Spreuk van de dag. 


Leef je dromen,
Droom niet je leven.


Voor vannacht wens ik eenieder 



D e  b o n n e s  rê v e s


Mooie dromen.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten